Frankie Animal – Party Alone (Made In Baltics, 2022)

Kuigi ennatlikult näis, et pandeemiale viitava pealkirjaga album kätkeb endas viimaste aastate kurblikku meeleolu, on efekt vastupidine. Plaat algab positiivse noodiga, kuid sõnu kuulates selgub, et kirevasse pakendisse on surutud ka nukraid tundeid.

Kuigi ennatlikult näis, et pandeemiale viitava pealkirjaga album kätkeb endas viimaste aastate kurblikku meeleolu, on efekt vastupidine. Plaat algab positiivse noodiga, kuid sõnu kuulates selgub, et kirevasse pakendisse on surutud ka nukraid tundeid.

★★★☆☆

Kui Frankie Animali on iseloomustatud varem indie-roki kollektiivina, siis nüüdseks võnguvad muusikud sametise popmuusika fluidumis. „Party Alone’i” instrumentaalid on liikunud rokilikust kitarrisaundist julgemate katsetuste suunas, kartmata traditsioonilisema popi värvinguid. Tundub igati mõistlik areng, indie on ju seigelnud juba ammu atmosfäärilise kõlaga popi piirimail.

Albumile on põimitud kaks poolust: meloodilise naiivsuse taha peituv igatsusvalu ja lajatav raskemeelsus. Avalugu „Playful” meenutab ehk kõige enam bändi varasemat käekirja selle frankie’likus hiilguses. Edasi astub albumi esimene pool – „Restless”, „Peaches” ja „Party Alone” – justkui pealiskaudses ameerikaliku kolledžifilmi meeleolus, mis pikemal süvenemisel enam nii pinnapealne ei tundugi. „Honey” sobiks aga hoopis mõne köitva romantilise draama soundtrack’iks, kust ei puudu magusmõru sügavus. 

Marie Vaigla viski ja mee segune hääletämber kannab kuulaja kusagile melanhoolia ja eufooria mikrokosmosesse. Kui varem kiirgas Vaiglast cool girl’i imagot, siis laheda naabritüdruku asemel kohtab plaadil ka kannatava naise arhetüüpi, ilmekamalt näiteks kummitama jäävas palas „Sunrise”. Seda muidugi Jonas Kaarnametsa konstrueeritud sõnamängu kaudu. 

Aula-popi viimane vaatus etendub sinisilmsemas träkis „Night & Day”, sest albumi lõpulugu sõidab oma karakteriga kõigest eelnevast lihtsalt üle. „Slowburner” algab kui vaikus enne tormi – ootamatu finaal üldjoontes lõbusana tundunud plaadile. Lugu on segu London Grammari „Nightcalli” kaverist ja Chris Isaaki hitist „Wicked Game”. Tänu kirglikule saundile seni vist isegi lemmiklugu Frankie Animali diskograafiast.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

jonas.f.k – buda.01 (TIKS, 2020)

jonas.f.k – buda.01 (TIKS, 2020)

Ei tule just tihti ette, et eesti popmuusikas juhtuks midagi tõeliselt ootamatut. Jonas Kaarnametsa soolodebüüt suudab aga korduvalt üllatada.
Pia Fraus – Now You Know It Still Feels the Same (Seksound, 2021)

Pia Fraus – Now You Know It Still Feels the Same (Seksound, 2021)

90ndad olid Eestis bänditegevuse poolest ekstreemselt viljakas periood ning kõik kultuuri- ja rahvamajade prooviruumid olid täis noori, kes püüdsid pürgida lähemale enda valitud välismaistele eeskujudele.
Uus eesti biit: УЕ
Foto: Jelizaveta Saveljeva
3 min

Uus eesti biit: УЕ

Eelmisel aastal Noortebändi tiitli Narva viinud УЕ nimetab end indie-pungi Frankensteini koletiseks, kes on kasvatanud endale ühe pea asemel suisa viis.
Müürileht