Abraham Kenny – Eternal Life (2021)

Abraham Kenny (AKA The Diamond Blow) tutvustab end kui austraalia artisti, kes on elanud ja loonud aastaid muusikat Tallinna hüljatud kontserdisaalis ehk siis linnahallis.

Abraham Kenny (AKA The Diamond Blow) tutvustab end kui austraalia artisti, kes on elanud ja loonud aastaid muusikat Tallinna hüljatud kontserdisaalis ehk siis linnahallis.

★★☆☆☆

Nõukogude pärand on „Eternal Life’i” laulja-laulukirjutaja minoorsetes lugudes üsna rõhutatult kohal, aga see kõlab paratamatult läbi Lääne eksootikaotsingute prisma. See tähendab, et „Eternal Life” ei mõju sugugi nagu Tarkovski filmide heliriba ega vii mõtteid isegi hiljutise hittsarja „Tšornobõli” poole, rääkimata siis soojast nostalgiast, mida tekitab Vennaskond või Sõpruse Puiestee. Linnahalli tühjalt kajavad koridorid on siin pigem umbmäärane taust, millele artist joonib oma kurblikke küsimusi ja hüüdeid.

Kurva kuju rüütlitel on kahtlemata kunstis oma koht, aga alati on oht sel puhul end liiga tõsiselt võtta. „Eternal Life’ist” kõlab korduvalt üleliigset sirgjoonelisust, mis jääb ennekõike kriipima šabloonlikes sõnades. Helipilt napi akustilise kitarri ja hiilivate sündikihtidega võiks ju luua intrigeeriva kõlamaailma, aga atmosfäär on üllatavalt neutraalne – pole õiget tumedust ega eredust, pole teravaid produktsioonivõtteid ega tõelist lo-fi-tunnetust. Tervikuna kõlab „Eternal Life” täpselt sellena, mis ta reaalsuses on: üks austraalia noormees rändab Ida-Euroopas ringi ja salvestab teinekord muusikat. Ja väga tore on, et salvestab, loodetavasti salvestab veel, ainult et midagi põnevamat. Midagi sellist, mis peegeldaks rohkem ümbrust, kuhu ta oma teekonnal rändab, ja ehk mõnevõrra vähem rändaja loodud enesekuvandit.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Valentina Goncharova – Recordings 1987–1991, Vol. 1 (Shukai, 2020)

Valentina Goncharova – Recordings 1987–1991, Vol. 1 (Shukai, 2020)

Parim avangard võiks olla nagu maailma loomine. Nagu muusikat ei oleks, inimesi ei oleks, maa ja taevas on mingi üks puder kõik ja me alles hakkame ette kujutama, kuidas võiks näha välja kuu ja tähed ning…
Erki Pärnoja & Collegium Musicale – Anima Mea (Erik Lindström Music, 2021)

Erki Pärnoja & Collegium Musicale – Anima Mea (Erik Lindström Music, 2021)

„Anima Mea” avab kosmilis-religioosseid ja universaalseid teemasid koorimuusika kaudu.
Night Tapes – Download Spirit (Breaker Breaker, 2020)

Night Tapes – Download Spirit (Breaker Breaker, 2020)

„Download Spirit” kõneleb digimaailma lastest, aktuaalsetest teemadest ja ajatutest narratiividest analoogesteetika ning unenäopopi vahendusel.
Müürileht