An-Marlen – Iseendale (2023)

Võimalik, et kõik ei tea seda veel või on selle vahepeal ära unustanud: eesti popmuusikas ei pea tegema seda, mida teised ees teevad.

Võimalik, et kõik ei tea seda veel või on selle vahepeal ära unustanud: eesti popmuusikas ei pea tegema seda, mida teised ees teevad.

★★★☆☆

Täpselt nagu 2007./2008. aastal HU? – Hannaliisa Uusma, DJ Critikal ja Leslie Da Bass –, kui välja tulid singel „Absoluutselt” ja sellele järgnenud täispikk stuudioalbum „Film”, mis lõi mõnes mõttes paleti puhtaks, tuues jõulisema trummi ja bassi kokku pehme popvokaaliga. An-Marleni (lühi)album „Iseendale”, mis tundub mõnes mõttes ka noogutus teisele olulisele tegijale Inesele, sümboliseerib teatava ringi täissaamist ja tsükli (uuesti) algamist eesti popmuusikas, kus produtsent („Iseendale” puhul „produtsendid”) on esitaja kõrval võrdväärselt nähtav osaline.

Esimesel kuulamisel tundus, et An-Marleni peaaegu sosistav vokaal, millest on kuidagi kaduma läinud tema karjääri algusaja teatav seksikas kohmakus, ja tumedamas instrumentaalosas toimuv elektrooniline rahmeldamine tegutsevad teineteisesse puutumatult ega suhestu piisavalt. Ent aeg muutis nähtavaks, et An-Marleni justkui enesekaitseks emotsiooni varjava hääle kõrval mõjub seda ümbritsev bassimuusika kui kaitsev mull, joonides alla seisundi, millesse albumile inspiratsiooni andnud südamevalu inimese viib – võitle-või-põgene-olukord. Kui tegin An-Marleniga taskuhäälingusarja „Nukumaja” raames möödunud oktoobris intervjuu, oli tal valmis 13-looline album. Sellest jäi lõpuks järele pea poole vähem ja tundubki, et teekond, mille jutustamiseks talle just albumiformaat oluline tundus, on jäänud harvendamise järel ka veidi poolikuks. Alles plaadi viimastel minutitel tundub, et lugu on oma õige hoo sisse saanud. Aga kes olen mina ütlema – see on lugu, mis on lõppeks ikkagi An-Marleni rääkida.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Kitty Florentine ajab naha maha
Stilistika: Kirke Talu. Foto: Johann Kööp
Stilistika: Kirke Talu.
7 min

Kitty Florentine ajab naha maha

Metalne, puitjas, kratsiv – äsja oma debüütalbumi ilmutanud tekstuurikorilane teeb haldjavokaali ja kõmiseva bassiga muusikat, mida saab maitsta ja katsuda.
Amori nooled ja lühike kleidike – Eesti poplauljate kuvand
Kollaaž: Aleksander Tsapov
Kollaaž: Aleksander Tsapov
6 min

Amori nooled ja lühike kleidike – Eesti poplauljate kuvand

Kolmekümne aasta jooksul on Eesti naispopartiste kujundanud globaalsed tuuled. Kui mõned erandid välja arvata, on visuaalses keeles rõhutud palju seksapiilsusele ja sõnades suhetele.
Ariadne – Hands Tied (Sony Music Baltics, 2023)

Ariadne – Hands Tied (Sony Music Baltics, 2023)

Selgepiirilise terviku asemel on „Hands Tied” pigem tugev showreel, mis jätab tulevikuks kõik uksed lahti ega anna meile nimme vastuseid selle kohta, kes Ariadne päriselt on.
Müürileht