Igal aastal üha varem ja varem algavas ning detsembriks kohutava kulminatsioonini jõudvas kaubanduskeskuste hullumeelses non-stop-tarbimistuhinas unustatakse tihti ära, et olulisem pole mitte muljetavaldav kingikuhi jõulukuuse all, vaid sümboolne sõnum, mis on ju mõeldud kinkimisaktiga kaasnema: sa oled mulle oluline ja ma kingin sulle selle asja.

Arengukoostöö Ümarlaua kampaania „Kingi targalt”

Algatus „Kingi targalt” soovitab mõelda sellele, kas me tahame seda sümboolset infot edasi anda, kinkides oma lähedastele kuhjade viisi Hiina, Bangladeshi või India suurtehastes toodetud asjakesi. Kas oluline on kvantiteet või kvaliteet?

Kutsume lapstööjõudu või muidu ebainimlikke töötingimusi ja palka rakendavate suurkorporatsioonide odavate toodete asemel pigem kohalike tootjate valmistatud või ise tehtud esemeid või miks mitte hoopis elamusi kinkima. Mõelda tasuks ka enda valitud kingi tootnud firma keskkonnamõjule või selle tekitatud ökoloogilisele jalajäljele.

Mõtteaineks: terveilm.ee/kingitargalt