Ariadne – Hands Tied (Sony Music Baltics, 2023)

Selgepiirilise terviku asemel on „Hands Tied” pigem tugev showreel, mis jätab tulevikuks kõik uksed lahti ega anna meile nimme vastuseid selle kohta, kes Ariadne päriselt on.

Selgepiirilise terviku asemel on „Hands Tied” pigem tugev showreel, mis jätab tulevikuks kõik uksed lahti ega anna meile nimme vastuseid selle kohta, kes Ariadne päriselt on.

★★★★☆

Esimestel kuulamistel tuhiseb Ariadne 12-minutiline debüüt-EP nii kiiresti kõrvust läbi, et ma ei jõua seda tähelegi panna. Kümnel muul juhul loobuksin seejärel, kuid praegu on tegu selgelt sihipärase käiguga. Ei mingeid nurki, teravaid servi ega liigset eripära, need neli lugu on parimas mõttes ülelaetud raadiopopp, mis käib meiega kaasas taksos ja toidupoes ja suvefestivalidel, polegi vaja teada, keda ja miks me kuulame, vaid Ariadne poeb salamahti meie ajukäärude vahele ega kavatsegi enam ära minna.

Kui umbes neljandal-viiendal kuulamisel lõpuks rakmetest kinni saan, tuleb tegelikult välja, et Ariadne ei taha end kuulajale lõpuni kätte anda. Ehk ta ei tea isegi veel päris täpselt, kuhu ta muusikaliselt liikuda tahab? Lühialbumi nimilugu on Robyni ja Kate Boy vaimus süntpopp, „Don’t Need Ya” suvetuulena mööda puhuv hüperpopi lahjendus, „Better Without You” naksakas nätsukommipopp ja „Take a Chance” hoopis avara produktsiooniga tasane retroballaad. Võimalusi, kuhu tulevikus edasi liikuda, on kõvasti, oluline on seejuures, et ükski neist katsetustest pole teistest lahjem. 

Seni peaks Ariadne selle neljaloolise valiku CDdele kõrvetama, seljakotid ja tote bag’id täis toppima ning siis muusikafestivalidel tähtsatele ninadele külje alla ronima ja plaadi näppu sokutama, sest läbilöögipotentsiaali on siin igati. Popartisti seisukohalt tuleb tunnustada sellist elutervet lähenemist: sa ei võta endale alustava muusikuna piiravat persona’t, vaid kiikad vaikselt muusikatööstuse hammasrataste vahele ja katsetad, mis täpselt töötab.

Taas kinnitus sellest, et eesti raadiopopp kõlab paremini kui kunagi varem. Tundub, et varsti jõuab kätte aeg, kui võibki päriselt kommertsraadioid kuulata, ilma et kõrvadest hakkaks sedasamust voolama…

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Naised mänedžeritoolis – kümne küünega artistide eest
Illustratsioon: Davide Mazzuchin
18 min

Naised mänedžeritoolis – kümne küünega artistide eest

Eesti muusikatööstus on arenemas ja üha enam märgitakse ära taustal mänedžeridena tegutsevaid naisi, kes jagavad siin meiega oma töö kitsaskohti ja eduelamusi.
Tõukejõud: Sandra Perens
Foto: Kadri Kalamees
3 min

Tõukejõud: Sandra Perens

„Tõukejõud” on rubriik, mis tutvustab inimesi, kes tegutsevad muusikaga seotud elualadel, kuid ise lavalaudadele ei satu. Seekord räägib Tier Musicus töötav Sandra Perens, mis rolli mängib muusikatööstuses A&R manager.
Erinevad esitajad – Marynile / For Maryn (2023)

Erinevad esitajad – Marynile / For Maryn (2023)

Nüüdisaegsed muusikud püüavad ehitada noorematele kuulajatele silda Marju Kuudi muusikani ja juba puhtalt see eesmärk väärib tunnustamist.
Müürileht