Bizarre – Necro (Seksound, 2018)

Plaadifirma Seksound andis juunis välja armsa meeldetuletuse, et 90ndate eesti musamaastikul leidub pärleid. Seda eeskätt shoegaze’i, dream pop’i ja indie huvilistele.

Plaadifirma Seksound andis juunis välja armsa meeldetuletuse, et 90ndate eesti musamaastikul leidub pärleid. Seda eeskätt shoegaze’i, dream pop’i ja indie huvilistele.

Omaaegse Tartu bändi Bizarre kolmas, n-ö postuumne ilmutis „Necro” koondab endas 1997. ja 1998. aasta lugusid, mis kuulaja kohe (albumi esimese looga „Waters”) ajastuuima lurtsatavad. Meenuvad tollased eriti värvilised musavideod ja välismaa bändid. Nt Sneaker Pimps oma tuusa trip hop’iga, Pizzicato Five’i vibe’id, Saint Etienne’i väljapeetus ja, nojah, Slowdive oma undamisega. Puhast kitarri ja reverb’i nagu Bizarre’i 95. aasta debüütkassetil „Beautica” „Necro” pealt ei leia. See siin on eksperimentaalsem ja eklektilisem, millenniumi poole küünitavam. Kirevas kümne loo kompotis on praegune lemmik „Any Day”, sest oma niivõrd neutraalse paari tuuri mulksumisega on see justkui esiisaks Superorganismi „Night Time’ile”. Need sosinad seal! „Barcode Warrior” ehmatab luikedejärveliku algusega, mis läheb üle ulmeliseks breigiks. Kelmikalt tümpsuv „International Love Affair” kõlab, nagu see võiks isegi „Trainspottingu” soundtrack’ile kuuluda. Tristan Priimägi on kindlasti mega laulusõnade kirjutaja. Aga veel megam on see, et sõnad kaovad jäljetult helirabade paksu uttu. Plaadi viimasest ja ühtlasi kõige nunnumast loost „Super Latex Baby” jääb kõlama „doesn’t pay for drinks”. See plaat otseselt külma arvet ei jäta, aga kavaldab natuke üle oma kentsakate katsetustega, mis igati maitsekalt ja väärikalt oma kohtadele seadistuvad.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Plaadiarvustus: Vaiko Eplik – Nõgesed (Mortimer Snerd, 2014)
Vaiko Eplik

Plaadiarvustus: Vaiko Eplik – Nõgesed (Mortimer Snerd, 2014)

Kaks aastat pärast „Varielu” on varjulisusele lisandunud valu dimensioon. „Nõgesed” on sissevaatlikum ja ilmselgelt biograafilisem ‒ Epliku kõige kurvem plaat.
Bizarre – Beautica  (Seksound, 2017)

Bizarre – Beautica (Seksound, 2017)

Eesti indie-kindlus Seksound jätkab tänuväärset tööd legendaarsete kingapõrnitsemispärlite taas rahva ette toomisel. Tartu bändi Bizarre’i albumid on nüüdseks täies koosseisus vinüülile jõudnud – 2015. aastal „Café de Flor” aastast 1996 ja tänavu debüütalbum „Beautica” aastast 1994.
Eoins – Rites (Seksound, 2018)

Eoins – Rites (Seksound, 2018)

Kas millalgi tuleb aeg, mil eesti muusikat ei iseloomustata sellega, et sel on välismaa maik? Justkui polekski meie oma, hoopis etem. Võib-olla on see juba juhtunud, ehk ei juhtugi. Nii võtan öelda, et Eoins (kümne aasta tagune MTV Baltikumi konkursi võitja) hoiab kõrgel lippu,…
Müürileht