Blanck Mass – World Eater (Sacred Bones, 2017)

„Maailm õgib end,” kõlab Fuck Buttonsi nimelise noise’i-duo ühe osapoole Benjamin Poweri värskeima helitöö keskne põhimõte.

„Maailm õgib end,” kõlab Fuck Buttonsi nimelise noise’i-duo ühe osapoole Benjamin Poweri värskeima helitöö keskne põhimõte.

Sellest ka plaadikaanel kihvasid välgutav elajas. Pikemalt ei hakka ma peatuma sellel, mida meile päevast päeva juba niigi infovooluga ette söödetakse, niisiis tasub rääkida hoopis, millise pildi on sellest maalinud Power.

Plaadi avab „John Doe’s Carnival of Error” – loop’ima ununenud mängutoosimeloodiaid meenutav lugu, mis paljastab alles viimasel minutil oma tõelise pale ja maandub hoogsale math rock’i põllule. Edasi süstitakse vereringesse „Rhesus Negative’i”, mille mürasse mähitud koorisämplid ja väsimatult pulseeriv bass toovad mällu witch house’i hiilgeajad, kui Salem veel oma „King Nightiga” poisse-tüdrukuid hirmutas. Kuid hoolimata industriaalsest põhjast jätkub seedesüsteemi suunduva inimkonna viimne teekond pigem tantsuga ümber helgema noise’i katla. Ehk isegi vastumürk või lootus, et võib-olla on veel võimalust sellest jamast puhtalt pääseda. Kuigi oma žanris teeb „World Eater” ära üsna filigraanse töö, kaldudes viivuks lausa trap’istele radadele, püsib mulje, et Power on jäänud liugu laskma Fuck Buttonsi kasvatatud rasva peale või siis lihtsalt power’ist on puudu – ainult „Rhesus Negative” ja „Silent Treatment” näikse siin midagi tõeliselt välja elavat. Kes näiteks mehe varasema loominguga tuttav pole, leiab siit tulevärki muidugi rohkem kui Rakvere linnast vana-aastaõhtul, aga paar paukpadrunit oleks võinud veel juurde visata.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Vul Vulpes – Fusion of Horizons EP 12” (2016)

Vul Vulpes – Fusion of Horizons EP 12” (2016)

Mari-Liis Rebase sooloprojekti Vul Vulpes värske EP „Fusion of Horizons” on heliteos, mida ei saa geograafiliselt lokaliseerida. Jah, see on eesti artist ja eesti muusika aastal 2016, aga mida see väljendab, on pigem globaalse alternatiivse muusika trendid.
Uus eesti biit: Oudeis
Oudeis. Foto: Evert Palmets (Body Machine Body)
Oudeis.

Uus eesti biit: Oudeis

Oudeis on artist, kelle muusikat on kohalik kassetinduse isa Trash Can Dance nimetanud „tööstussümfooniaks ja ülistuseks industriaalsele draakonile”. Tõeliste masinate „muusikat” on ta kogenud otsekontaktis, ehitades sellele üles nii kõnealuse kui ka industriaalsele techno’le keskenduva kõrvalprojekti Democide.
Austra – Future Politics (Domino, 2017)

Austra – Future Politics (Domino, 2017)

Iga otsus võib tekitada uue paralleeluniversumi, uue reaalsuse, mis ei ole kübetki vähem tõeline kui praegune. Kanada grupp Austra ning nende ebamaiselt kõlav vokalist Katie Stelmanis on teinud oma muusikas irratsionaalseid otsuseid ning loonud kummalise maailma, kus dissonants on kaunis.
Müürileht