Condescension – Hellbound (2019)

Condescension kujutab endast kergelt satanistlike alatoonidega black metal’it Narvast.

Condescension kujutab endast kergelt satanistlike alatoonidega black metal’it Narvast.

Ei tea, kas asi on bändimeeste Ida-Virumaa (ja Läti) taustas, aga üldiselt näib kollektiivi uus album tüüpilisest eesti black metal’ist natukene eemal seisvat: see ei ole pühendus esivanemate paganlikele kommetele, ajaloo keerdkäikude traagikale või „tugev murrab nõrga” vaimus loodusseadustele (mõtle Urt, Loits, Tharaphita jne), vaid on pigem abstraktsemat sorti tige kaos, okultism ja muu sünge värk.

Paganliku folgi suunda „Hellbound” niisiis ei uuri, aga mingi pehmema külje põrgumuusikas siiski leiab, millele viitab üsnagi laialivalguv sõna „atmosfääriline”. Oma parimas tuleb see ehk välja loos „In The Wake of Chaos”, mille rõhuv tremolomeloodia on meeldiv vaheldus tavapärasele raiumisele. Aeg-ajalt toetavad seda ka üksikud klaveri- või süntesaatoripartiid, kuid üldiselt on kõlapilt siiski üsna kitarrikeskne. Leiab ka korraliku annuse rokilikku energiat, atmosfääriline võib niisiis olla ka kaasahaarav („Caedite Eos”). Rahulikuma meeleolumuutuse toob albumit lõpetav „The Mourning Star”, mis eksib korraks ka doom’likumatele radadele.

„Hellbound” on igatpidi meisterlikult sooritatud ning abistava käe ulatavad mitmed külalismuusikud nii Eestist kui ka Lätist. Siiski tekitab kripeldust tunne, et hoolimata korralikust kokkumängust ja kompositsioonist jääb mingi väga eriline „vau”-hetk olemata – raske on eristada siinset jõupingutust arvututest teistest ekstreemse metal’i puntidest. Kodumaise metal’i kontekstis jõuab „Hellbound” aasta esikümnesse kindlasti, kuid pean tunnistama, et mitme kuulamise kiuste kippus album väga taustamuusikaks ära vajuma. Mõjub küll tigedalt, aga eriti sügavale ei löö ja lubab pärast rahulikult eluga edasi minna.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Neofolgi mitu tähendust aastal 2016
Death in June’i albumi „The Wall Of Sacrifice” esikaas
10 min

Neofolgi mitu tähendust aastal 2016

Müürilehe hiljutises Puuluubi intervjuus leidis kasutust mõiste „neofolk”, mis põhineb küll pärimusmuusikal, aga on enamjaolt siiski algupärane autorilooming ja/või toob sisse elemente mujalt popmuusikast. Taoline määratlus peegeldab hästi juba aastaid toimuvat muutust neofolgi žanrinimetuse tähenduses, kus mõiste uuem (ja pigem peavooluline) kasutus võtab…
Ratkiller – Threnody to Smaug (Serious Serious, 2018)

Ratkiller – Threnody to Smaug (Serious Serious, 2018)

Ratkilleri leinalaul Smaugile toob kõrgfantastika black või power metal’i pärusmaalt kuhugi elektroonilise muusika äärmusesse.
QUAL – Cyber Care (AVANT! Records, 2019)

QUAL – Cyber Care (AVANT! Records, 2019)

QUAL on William Maybelline’i sooloprojekt. Peamiselt on ta tuntud postpungiduo Lebanon Hanover liikmena, kelle vokaali on raske unustada. Kuigi sageli tahaks.
Müürileht