Damien Dubrovnik – Great Many Arrows (Posh Isolation, 2017)

„Arrows 1”, külm, naha alla voolav noise, kus Rahbek ekstaatiliselt sõnu pritsides müraga üheks tundub lahustuvat, on eepiline sissemarss. Tulevane klassika, mille eest lapsevanemad on poegi-tütreid praegu hoiatavad, kuid mille ettekanne 100 aasta pärast Estonia futukontserdisaalis välja müüakse.

Aasta 1686, 26. aprill. Jaapanis Kyōtos toimub järjekordne vibumeeste võistlus, kus 24 tunni jooksul tuleb lasta märki nii palju nooli kui võimalik. Triumfeerib Wasa Daihachiro, kelle 13 053 lastud noolest (ca 544 tunnis) tabavad märki 8133, saades seeläbi rekordihoidjaks.

Selle ajaloolise sündmuse järgi on nime saanud ka Damien Dubrovniku ehk Loke Rahbeki ja Christian Stadsgaardi uus väljalase, mille loodki on kõik 1, 2, 3… üksteise järel viuh ja viuh sihtmärki lendavate noolte järgi ristitud. Kas nad kümnesse tabavad, sõltub kuulaja valulävest.

„Arrows 1”, külm, naha alla voolav noise, kus Rahbek ekstaatiliselt sõnu pritsides müraga üheks tundub lahustuvat, on eepiline sissemarss. Tulevane klassika, mille eest lapsevanemad on poegi-tütreid praegu hoiatavad, kuid mille ettekanne 100 aasta pärast Estonia futukontserdisaalis välja müüakse.

„Great Many Arrows” näib olevat ka Dubrovniku muusikaliselt kõige küpsem ja meloodilisem plaat. Nii on bänd oma teenistusse palgatud harmooniumi, keelpillid ja teised akustilised instrumendid skisofreeniliselt tööle pannud, kohati müra comedown’i leevendades, teisalt haavu lahti kraapides, vahepeal mõlemat korraga. „Arrow 4” jätab juba pikemalt ambient’setele maastikele unelema ja Rahbeki vokaalset viha taga igatsema, kuid noise’i-plahvatusi kohtab õnneks veel. Siinkirjutaja jaoks küll pisut väiksemal skaalal kui esimese raja puhul, pannes omakorda tõdema, et „Great Many Arrowsi” heli- ja ilumassiivid ei ole väikse ruumi muusika, vaid kuuluvad kuskile, kus neil täisvõimsusel põleda saab lasta.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

N1MA – Ajam EP (Liitheli, 2017)

N1MA – Ajam EP (Liitheli, 2017)

Tegemist on peamiselt improvisatsioonilise kõlaga lo-fi-jämmidega, mida iseloomustavad live-lindistuse saund ja eksootilise vaibiga helimaastikud, mis on ühtaegu soojad, hellitavad ja dub techno’le omaselt pulseerivad.
Jlin – Black Origami (Planet Mu, 2017)

Jlin – Black Origami (Planet Mu, 2017)

Milleks meile muusikat vorpiv AI, kui on olemas Jlin, kes tõestab oma loominguga, et tulevik on praegu. Jerrilynn Pattonile aka Jlinile on poogitud ikka külge footwork’i silti, kuigi pelgalt selle žanri piiridesse ta muidugi ära ei mahu.
DJ Stingray – Kern Vol. 4 (Tresor, 2017)

DJ Stingray – Kern Vol. 4 (Tresor, 2017)

DJ Stingray kokku arranžeeritud miksteip/playlist Tresori sarjast „Kern Vol. 4” nõretab naivistlikust tulevikuelektrost.
Müürileht