DEW8 – Ke’leti jaht (Legendaarne, 2019)

12EEK Monkey „Xibalba Spasse” kolm instrumentaali panustanud produtsendi-räppari DEW8 animus’est läbiimbunud esikalbum „Ke’leti jaht” on intrigeeriv avaldus artistilt, kes on oma heli leidmisele ohtlikult lähedal.

12EEK Monkey „Xibalba Spasse” kolm instrumentaali panustanud produtsendi-räppari DEW8 animus’est läbiimbunud esikalbum „Ke’leti jaht” on intrigeeriv avaldus artistilt, kes on oma heli leidmisele ohtlikult lähedal.

★★★★☆

Ke’leti, tšuktšide mütoloogilise surmadeemoni järgi nime saanud plaat istub vormilt Kuuluude ja 12EEK Monkey ning horrorcore’i ristumispunktis. DEW8 manab esile pimedaid nurgataguseid ning öös hiilivat tundmatust juba alates introst „Tõrv kasvuhoones”, kus tolmused trummid ja Taavi-Peeter Liivi lovecraftlikult kurjakuulutav klaverikäik mõjuvad ühtaegu kutsuvalt ja eemaletõukavalt.

Instrumentaalse poole pealt on „Ke’leti jaht” kohaliku räpiaasta kõige paremini produtseeritud album: ruumilisi meloodiaid, lõikavat kaja ja psühhedeelseid sämpleid saadavad rõhuvad trummikäigud, andes ilmekalt edasi LP peamist motiivi – paranoiat. Sõnalisel tasandil laob DEW8 koos külalisesinejatega – lisaks Põhjamaade Hirmule ja Genkale löövad kaasa Grinks, Leet ning Isand Lilla – metafooride peale veel metafoore ning tulemus on mõneti polariseeriv: siin leidub rohkelt häid ridu („endal läbipõlemisest selja taga on tuhamägi”), kuid kohati on riimid liialt abstraktsed ning mõte nende taga raskesti jälgitav.

Ja kui midagi ette heita, siis just seda: „Ke’leti jaht” on kontseptuaalselt ja muusikaliselt haarav, kuid kolmekümne minuti jooksul kuhjunud mõtete ja ideede tegelik tähendus jääb kuulaja jaoks ehk liiga ambivalentseks. Sellele vaatamata on DEW8 debüüt kuratlikult hea ning mõjub aina ühenäolisemaks muutuval räpimaastikul kui sõõm värsket õhku. Singlimehed, hoidke alt!

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Eesti räpi Metsik Lääs aastal 2018
Kollaaž: Villem Roosa
8 min

Eesti räpi Metsik Lääs aastal 2018

Internetiavarustes alguse saanud räpirenessanss vallutas läinud aastal nii underground’i, raadioeetri kui ka edetabelid niivõrd ulatuslikult, et mõne loo sõnu teavad peast ilmselt iga generatsiooni esindajad.
Erinevad esitajad – Eesti Dubstep 4 (Lejal Globe, 2019)

Erinevad esitajad – Eesti Dubstep 4 (Lejal Globe, 2019)

Võrreldes muu maailmaga jõudis elektrooniline tantsumuusika Eestisse veidi hiljem. Hoolimata perestroikast oli raudne eesriie 80ndate lõpus vaba teabevoolu takistamisel veel vägagi efektiivne.
★★★★☆
Lindistused piraatraadio saadetest liikusid käest kätte. Esimesed kodumaised kogumikud ilmusid 90ndate keskel ja neid kassette meenutatakse nostalgiliselt heade…
Sammalhabe – Südamerahu (❤☮) (Onesensemusic, 2019)

Sammalhabe – Südamerahu (❤☮) (Onesensemusic, 2019)

Viimati eesti räpi ja hiphopi olmest kirjutades viitasin Sammalhabemele kui tagapingipoisile – artistile, kes toimetab kulisside taga, vabana levimuusika dogmadest.
Müürileht