Eclectic Empire – apparently not (2024)

Eclectic Empire’i debüütalbum saabub ajal, kui grunge ja shoegaze’i võnked on naasmas ning 80ndad tunduvad ikka veel maagilised.

Eclectic Empire’i debüütalbum saabub ajal, kui grunge ja shoegaze’i võnked on naasmas ning 80ndad tunduvad ikka veel maagilised.

★★★☆☆

Elektrit täis süntrokiduo Eclectic Empire on saanud valmis debüütalbumi, põhisüüdlasteks Eerik Kesküla (vokaal, kitarr) ja Marko Neeme (sünt, kitarr).

Võin kihla vedada, et 80ndatel oleks Eerik ja Marko olnud vihavaenlased. Vokaal kõlab kui armuvaludes rokkstaar Skid Row’l, samal ajal kui biidid ja sünt on selgelt rulluisutava diskotähe tehtud. Tuleb välja, et kui need vastandid kokku panna, sünnib imeilus žanr, mis võiks olla vabalt vaporwave’i joodikust vanem vend. AGA sellega Eclectic Empire ei piirdu – esimeses laulus „Urban Fougasse” tungib vokaali kaudu sisse grungevaib ning viimasel kolmandikul tehakse 2000ndate popmuusikat meenutav lüke, mis põrutab autsaiderliku hoobi jalaga näkku.

Albumil on läbivalt üllatusmomente just tänu ootamatutele kombinatsioonidele. „Explosionsis” kuuleb gunsnroseslikku ja emotsionaalset miksolüüdilist kidrasoolot, mille taustal kostavad toorel kujul süntesaatori plaksuvad helid – nagu mõnes diskoloos! Minul tõmbas suu muigama. Vähem spoilerdades mainin ära, et kohtab veel poprokki, DnBd ja ka postpunki.

Ajal, kui grunge ja shoegaze’i võnked on naasmas ning 80ndad tunduvad ikka veel maagilised, kõlab Eclectic Empire ekstreemselt võimekana. Pean siiski tõdema, et mõnes kohas vedas album mind alt, kuna ootasin bändilt natuke enam tavade mudimist – rohkem minevikust laenatud elementide omamoodi pea peale keeramist, mitte tuima kokkuplaasterdamist. Usun siiski, et kahepaikne Eclectic Empire tantsitab veel tuhandeid tegelasi nii lava ees, klubipõrandal kui ka läbi interneti.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Buzhold – What It Meant? (Noon Records, 2024)

Buzhold – What It Meant? (Noon Records, 2024)

Buzholdi debüüt on vesi shoegaze’i veskile.
Bedwetters – It Is What It Is (2023)

Bedwetters – It Is What It Is (2023)

Eesti Muusikaauhindadel aasta rokkalbumi võitjaks kroonitud Bedwettersi uuel kauamängival rokiga suurt pistmist pole.
Shelton San – Live On The BBC (9×9 Records, 2024)

Shelton San – Live On The BBC (9×9 Records, 2024)

Shelton Sani „Live on the BBC” toob kehale meelde live’i-kogemuse ja suunab tantsuliigutustesse.
Müürileht