HOSTILE – 9X9 (2025)

Pärast klubi ei minda aftekale pohmakat hankima, vaid hoopis kuhugi ilusasse, puhtasse kohta.

Pärast klubi ei minda aftekale pohmakat hankima, vaid hoopis kuhugi ilusasse, puhtasse kohta.

★★★★☆

Muusikat võib võtta mitmeti. Lineaarne riba, ühest kõrvast sisse, teisest välja. Või siis teeskleme, et algust ja otsa pole, on seisund, pinnas, millel viibid. Kiht. Kiht on ikkagi õhuke, 2D.

Sellega, kuidas panna muusikasse ruum, tunnetus, atmosfäär, olev ja olematu, on kunstipärase elektroonika loojad tegelenud juba iidsetest minimalistidest moodsate maksimalistideni. Viimaste all pean siis silmas mürarohke post-club’i autoreid.

HOSTILE’i (Eva Ševtšenko) kahe aasta tagune ava-EP „RED—LiNE” tekitas mus nii ja naa tundeid. „15k” koos JohnnyDebiiliga on mega lugu. Üldiselt aga olin dekonstruktsioonist tüdinud. Algul tundus põnev nagu ikka uued asjad, siis sain aru, et pole minu küprok. Linnakodus niigi masinad lõhuvad iga päev akna taga asfalti, tahan muusikast elektroonilist linnulaulu ja kosmost, mitte argipurustusi. 

Ja siis HOSTILE’i debüütalbum „9X9”. Lõhkumine on ära lõhutud. Stiilipiirid hägustatud. On elektroonilist linnulaulu and kosmost. Leidub isegi nostalgiat („Shift”, „Subsonic”). „Dyspneas” arvuti ikkagi väriseb. „Hubrises” on mõjuvam melanhoolne taust, mitte bassine pulss.

Nostalgia. Nostalgia tuleb ehk sellest, et Kauplus Aasia lõhuti maha, ja lammutamisele peab vastama iluga: lõpulugu „Fold”. Selle lõpus peomöla, keegi ütleb: „Nii lahe…” Kohe FOMO.

Uus post-club vist ongi ambientsem, avaram. Vaba üksteise otsa hakitud katkestustest. Suundi, mida võtta pärast klubi, on ju lõputult. Sa ei saa minna albumil korraga igale poole, aga HOSTILE on mitmed võimalused ära kasutanud.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

HOSTILE’i muusikas voolavad bass, müra ja vaikus
Foto: Emma Leeloo Dillon
Fotod: Emma Leeloo Dillon
7 min

HOSTILE’i muusikas voolavad bass, müra ja vaikus

Elektroonilise muusika artisti HOSTILE’i uus album „9X9” tegeleb transidentiteedi ja keskkonnaga. Kuidas seob neid kahte aga allika metafoor? Juttu tuleb veel nii Kauplus Aasia pärandist, „brati”-maaniast kui ka rahulikust klubimuusikast.
HOSTILE – RED—LiNE (Internet Cafe, 2023)

HOSTILE – RED—LiNE (Internet Cafe, 2023)

Dekonstruktsioon on jõudnud klubimuusikani. Iseenesest pole suurt imestada, et ajal, mil kriis on eksisteerimiskategooriana üha kindlamalt argirutiini kinnistunud, püüdleb ühiskonna vundamendi all oma niidistikku sirutav põrandaalune kultuur ideelise komposteerumise poole.
Erinevad esitajad – Aveen (Shelter, 2025)

Erinevad esitajad – Aveen (Shelter, 2025)

Shelteri rahvusvahelist kogumikku „Aveen” pimesi kuulates tekitasid kõige tugevamalt küsimust „oh, mis lugu see on?” kahe kohaliku autori palad.
Müürileht