Järva-Jaanis algab neljas Filmilindifestival

17. augustil kogunevad filmisõbrad Järva-Jaani neljandale Filmilindifestivalile.

17. augustil kogunevad filmisõbrad Järva-Jaani neljandale Filmilindifestivalile.

Filmilindifestival. Foto: Taavi Prints

Põhiprogrammis linastuvad 35mm filmilintidelt kultuurimajas 16.00 „Pritsimeeste pidu”(„The Firemen’s Ball” / R: Milos Forman, 1967), 18.00 „La Strada”(R: Federico Fellini, 1954) ja 20.30 „Kõrbekuninganna Priscilla seiklused”(„The Adventures of Priscilla, Queen of the Desert” / R: Stephan Elliott , 1994). Öises autokinos tulevad näitamisele 23.00 „Värdjad”(„Freaks” / Tod Browning, 1932) ning 01.00 „Hingede karneval”(„Carnival of Souls” / Herk Harvey,1962).

Esmakordselt festivali ajaloos tuuakse päevavalgele ka 16mm projektor. Festivali kõrvalprogrammis Vanatehnika varjupaigas saab näha kunstnikufilmide programmi “Sleep Through the Present” 16mm filmilintidelt, mille kuraatoriks on Foku liige Paul Kuimet. Kunstnikufilmide programm astub dialoogi nii Järva-Jaanit ümbritseva loodusega, vanatehnika varjupaigaga kui ka „Katedraaliks” nimetatud masinaga, milles filme projitseeritakse. Filmide autorid on tööde loomisel kasutatud erinevaid kinematograafilisi võtteid – aegluupi, timelapse-fotograafiat või kasutanud kaamerat kui eksperimentaalset kirjutusvahendit. Programmis tulevad näitamisele:„Sleeping on a bullet train” (R: João Maria Gusmão ja Pedro Paiva, 2015), „Aspect” (R: Emily Richardson, 2004) ja „The house belongs to those who inhabit it.” (R: Runa Islam, 2008). Programmi kogukestus on 24 minutit ning korduvseansid toimuvad algusega 21.30, 22.30 ja 23.30.

Milos Formani „Pritsimeeste pidu”. Foto: kaader filmist

16mm väike kinosaal pannakse festivali tarbeks püsti Vanatehnika varjupaiga ühte püsieksponaati, MAZ-200 šassiile ehitatud sõidukisse, mida omal ajal kasutati sõjaväelennuväljadel staabibussidena või abi-lennujuhtimiskeskustena, samuti ka lennukite hapnikuga varustamiseks. Filmilindifestivali raames muundub staabibuss või väike hapnikujaam 16mm filmilindile pühendatud „Katedraaliks”. Nimevalikule andis innustust sõiduki tavapäratult kõrge lagi, akende rohkus ning ka astmeline põrand. Kino ja kirikut ühendab mingis mõttes valguse kontsentratsioon: nagu paljusid kirikuhooneid kaunistavad atmosfäärilised vitraažid, kiirgab ka kinopubliku peade kohal pimedust lõikav projektorivihk teatud pühalikkust, mida – sugugi mitte juhuslikult – leidubki sellisel kujul ehk vaid vanades pompöössetes katedraalides ja kinomajades.

Festivali raames toimuvad veel traditsiooniliselt Rahvusarhiivi filmiarhiivi lühifilmide linastused, filmiviktoriin, animatsiooni töötuba lastele, bussiekskursioon Järva-Jaani alevikus, pinksiturniir ning õhtuhämaruses on avatud tuletõrjeautodesse ehitatud saunaala.

Filmilindifestivalile müüakse piiratud arv pileteid. Festivali korraldavad kino Sõprus ning Tartu Elektriteater.

Rohkem infot leiad siit.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Arvustus: Õnnestunud vargus tõstab tuju
8 min

Arvustus: Õnnestunud vargus tõstab tuju

Rõõm kordaläinud poevargusest oli üks esimesi asju, mida Truman Capote’i minajutustaja Holly Golightlylt õppis. Filmivallas püsib sel emotsioonil terve heist movie ehk varguskino žanr, millesse Hirokazu Kore-eda „Poevargad” küll ei kuulu, kuigi algab eduka vargusega.
Arvustus: Vaikus kui suhtlusvahend
Rea Lest ja Reimo Sagor. Kaader filmist
5 min

Arvustus: Vaikus kui suhtlusvahend

„Skandinaavia vaikusest” on küllaltki raske rääkida, reetmata filmi teksti ja ülesehitusse pikitud üllatusi. Kõige ilmselgemalt võiks öelda, et „Skandinaavia vaikus” on krimitriller, teekonnafilm ja ka omamoodi põhjamaine üldistus. See on lugu psühholoogilistest traumadest, häbist ja hirmust.
Nõukogude kino naised: sõjas ja tööl, ühismajandis ja perekonnas
9 min

Nõukogude kino naised: sõjas ja tööl, ühismajandis ja perekonnas

1920ndatest aastatest hakkas aina suuremat rolli nõukogude ideoloogia levitamisel mängima uus kunstivorm – kino. Tootmise ja tsensuuriga seotud teemades oli kino riigi ja parteiga tihedamini seotud kui ükski teine kunstiliik. Seega pakuvad just nõukogude filmid huvitavat ülevaadet…
Müürileht