Kaire Nurk avab Tartus näituse „Kevademaa kollaažid“

Neljapäeval, 4. jaanuaril avatakse Oskar Lutsu majamuuseumis Kaire Nurga valikväljapanek autori kahest Palamuse-teemalisest kollaažiseeriast, „(Post)modernistlik Palamuse“ ja „Sure, koer ?“.

Neljapäeval, 4. jaanuaril avatakse Oskar Lutsu majamuuseumis Kaire Nurga valikväljapanek autori kahest Palamuse-teemalisest kollaažiseeriast, „(Post)modernistlik Palamuse“ ja „Sure, koer ?“.

Kollaaž: Kaire Nurk

Kollaaž: Kaire Nurk

Kui kunstniku varasem, 2013. aasta seeria kujutas aleviku hooneid, „Kevade“ filmi tegelasi ja kunstimaailma, siis teine, 2015. aasta seeria püüdis üleöö Palamuse A&O poe seinale ilmunud Edward von Lõnguse stencil’it „Sure, koer“ kohalikus kontekstis kodustada ja lahti mõtestada. Oskar Lutsu majamuuseumis vaadeldavad kollaažid keskenduvad rohkem Lutsuga seotud Palamuse hoonetele ja tema tegelastele. Kollaažidesse on kaasatud ka seeria idee ajendfiguurid, hiina kaasaegne kunstnik Ai Weiwei ning Charlie Chaplin. Teosed kujutavad Palamuse konteksti ning samas tõlgendavad-ilmestavad väikealevikku humoorikal viisil.

Kaire Nurk leiab, et kollaaž on sobivaim vahend, millega tekitada situatsioone, kus „lendub poeesia sädemeid”. Nurk lisab: „Kollaažid loovad vastanduse ja kõrvutuse abil metamorfoose, visuaalseid sürpriise, tunnetuslikku nihet – nii teravustub taju. See on üheaegselt nii emotsionaalne kui ka intellektuaalne mäng, mis loob võimalusi uueks nägemiseks, uuteks seosteks.”

Näitus jääb Oskar Lutsu majamuuseumis Palamusel avatuks 31. märtsini. Loe lisa Tartu Linnamuuseumi kodulehelt.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Ühiskonna kompromissitu peegeldaja. Intervjuu Edward von Lõngusega
Edward von Lõngus ööpimeduses Brüsseli tänaval. Foto: Ruudu Rahumaru
Edward von Lõngus ööpimeduses Brüsseli tänaval.

Ühiskonna kompromissitu peegeldaja. Intervjuu Edward von Lõngusega

Tartu uulitsatel ristsed saanud tänavakunstnik Edward von Lõngus on oma teostega liikunud hiljuti laia maailma vallutama, kuid jäänud siiski ka Maarjamaa seintele truuks. Viljandi kunstifestivalil QQ saab 1.–3. septembrini Vilma maja hoovis jälgida tänavakunstnikke aktsioonis.
Uus eesti graafika: Britta Benno
Britta Benno. Foto: Lilli-Krõõt Repnau
Britta Benno.
5 min

Uus eesti graafika: Britta Benno

Kunagi nii Grafodroomis kui ka Kalamajas Metropoli kommuunis kunstnike ja rottidega ruume jaganud graafik ning õppejõud unistab nüüd oma suurest angaarist, kus oleks piisavalt ruumi suurelt joonistamiseks, animatsioonide tegemiseks ning trükipresside jaoks.
Kuidas teha poliitilist koreograafiat? Intervjuu kunstnik Zorka Wollnyga
Zorka Wollny. Foto: Akademia Sztuk Pięknych
Zorka Wollny.
7 min

Kuidas teha poliitilist koreograafiat? Intervjuu kunstnik Zorka Wollnyga

Tartmusis on viimast nädalat avatud rahvusvaheline grupinäitus „Muuseumi koreograafia“, kus on eksponaatide asemel tähelepanukeskmes publik. Teiste seas osaleb näitusel Zorka Wollny, kes on Poolas tuntud oma konkreetsetele hoonetele ja ühiskonnagruppidele loodud koreograafia poolest.
Müürileht