Kaklusmängud, allveelaevad ja kassid-koerad ehk Eesti arvutimänguskeene a. D. 2018

Skyfront VR” ja „Disco Elysium” ei ole ainsad mängud, mida eestlased Eestis loovad. Palusime arvuti(mängu)maailma entusiastilt ja arendajalt ning veebisaate „Puhata ja mängida” ühelt eestvedajalt Rainer Petersonilt sel puhul väikest sissevaadet tähelepanuväärseimate olevate ja tulevate eesti mängude maailma.

Skyfront VR” ja „Disco Elysium” ei ole ainsad mängud, mida eestlased Eestis loovad. Palusime arvuti(mängu)maailma entusiastilt ja arendajalt ning veebisaate „Puhata ja mängida” ühelt eestvedajalt Rainer Petersonilt sel puhul väikest sissevaadet tähelepanuväärseimate olevate ja tulevate eesti mängude maailma.

„Aeon Must Die!”

„Aeon Must Die!”. Kuvatõmmis

Visuaalselt äärmiselt omapärane mäng, mis segab kokku vana kooli brawler’id, nagu „Double Dragon” või „Streets of Rage”, ja kaklusmängud, nagu „Street Fighter” või „Mortal Kombat”, ning mille arendajate hulka kuuluvad ka eesti kaklusmängude võistlusskeenes nime teinud mehed. Erinevalt mainitud klassikutest on aga rõhku pandud suuresti ka loole, mis areneb vastavalt mängija oskustele, ning parima lõpu nägemiseks peab ka hea mängija olema. Maailma mängumessidel on huvi olnud suur ja vastukaja positiivne, kuid kindel väljatulemisaeg pole veel paigas. Lähemalt: limestone-games.com

„Atlantic Ghost”

Mitmekesi virtuaalreaalsuses mängitav teise maailmasõja teemaline allveelaevasimulaator on nii mõnegi inimese õudusunenägude materjal. Iga mängija valib oma tööposti ning üheskoos tuleb üritada klaustrofoobsetes tingimustes ellu jääda, juhtides samal ajal realistlikus mõõtkavas allveelaeva. Praegu pole samuti teada, millal mäng välja tulla võiks, aga näidisvideote põhjal on aru saada, et mängu puhul on rakendatud väga hästi nii virtuaalreaalsuse pakutavaid võimalusi kui ka väikearendaja piiratud ressursse. Lähemalt: atlanticghost.com

„Shortest Trip to Earth”

Mõned aastad tagasi laineid löönud kosmoseseiklusest „Faster Than Light” inspireeritud kosmoselaevasimulaator, mis võimaldab laeva ohjamisega väga sügavuti minna. Kõikidele soovijatele on proovimisvõimalus Steamis olemas ja kuigi mäng pole veel päris valmis, on tagasiside olnud pigem positiivne, mida võis ka oodata, kuna üks selle tegijatest on seotud ka siiani Eesti edukaima mänguga „Teleglitch”. Otsi mängu pealkirja järgi Steamist: store.steampowered.com

„Voidship: The Long Journey”

Kosmosemäng, mis keskendub tulistamisele ja strateegiale rohkem kui mikromajandamisele.
Seda, kas väline sarnasus „Shortest Trip to Earthiga” tuleb kasuks või kahjuks, ei oska öelda, aga millegipärast tunduvad värvilisus ja rohkema action’i lubadus isegi atraktiivsemad. Otsi mängu pealkirja järgi Steamist: store.steampowered.com

„Office Management 101”

Sellele, kes on kunagi „Theme Hospitali” mänginud, peaks „Office Management 101” väga tuttav tunduma. Igapäevane kontorielu ja selle probleemid on keeratud lõbusaks majandamissimulaatoriks. Demo peaks proovida saama juba sel aastal. Lähemalt: officemanagement101.com

„Office Management 101”. Kuvatõmmis

„The Wanderer”

Rain Pohlak, ansambli Neoandertals bassimees, on eesti mänguarendajate seas üsna omalaadne nähtus ja üks väheseid tegijaid, kes on suutnud avaldada Steamis juba mitu mängu. Tõsi, ükski neist pole just hitiks saanud, aga väikesed mängud Ameerika kodusõjast tunduvad sihtgrupile meeldivat. „The Wanderer” paistab aga olevat tegijale südamelähedasem teema. Tegemist on käigupõhise võitlusega mutantide vastu avatud maailmas, kus abilisteks on mängu jooksul päästetud kassid ja koerad ning taustaks korralik doom metal. Otsi mängu pealkirja järgi Steamist: store.steampowered.com

„Cheitha”

Ilmselt üks kõige lollima pealkirjaga mäng, mis on üldse kunagi välja antud, aga kui sellest mööda vaadata, on tegemist täiesti arvestatava arkaadliku pealtvaates zombitulistamisega ning paari euro eest on see proovimist väärt. Otsi mängu pealkirja järgi Steamist: store.steampowered.com

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Kolm lugu arvutimängude lummusest

Kolm lugu arvutimängude lummusest

Veritsevad lehmad, Niiluse krokodillid ja vanade mängude nostalgia, palusime kolmel inimesel jagada oma isiklikke lugusid arvutimängudest.
Kuidas selgitada virtuaalreaalsust 2D-jänesele? Intervjuu Sandra Müüriga
Sandra Müür. Foto: Renee Altrov
18 min

Kuidas selgitada virtuaalreaalsust 2D-jänesele? Intervjuu Sandra Müüriga

Piilusime VR-prillidega arvutimängutööstuse väga kiiresti arenevasse virtuaalsesse paralleelmaailma ning uurisime, mis (või kes) on community ning kuidas seda manageerida, miks VR ikka veel nii kallis on ning kuidas suhtutakse mängumaailmas naistesse.
Müürileht