KINOSPURT: Eesti esimene teatri road movie

„Aasta täis draamat” (Eesti), 106 min. Režissöör Marta Pulk, produtsent Paul Piik. Kinodes alates 25.10.2019.

„Aasta täis draamat” (Eesti), 106 min. Režissöör Marta Pulk, produtsent Paul Piik. Kinodes alates 25.10.2019.

★★★★★★★★☆☆

Aastaga 224 etendust ära vaadanud Valgast pärit Alissija-Elisabet Jevtjukova lugu on märksa kihilisem kui vaid ühe eksperimendi dokumentatsioon.

Kinoteater otsis aastase eksperimendi jaoks elukutselist teatrivaatajat. Rohkem kui neljasaja soovija hulgast leidsid nad lõpuks Alissija – vene perest pärit üksiklase, kelle senine kokkupuude teatriga oli olnud pea olematu.

Portreedokkide õnnestumise või läbikukkumise oluline eeldus on peategelase usaldus režissööri vastu ja soov või julgus end avada. Kui kangelane teeb tarbetut komejanti ehk loob endale filmiavatari, siis see tuleb tavaliselt pragude vahelt välja. Alissija jagab oma aastasel rännakul nii eksperimendi kui ka pere ja üleskasvamisega seotud kõhklusi, traumasid ja teisi tumealasid. Kui filmi alul on südamikuks tema palkamine Kinoteatri katsejäneseks, siis pikapeale muutub see seesmiseks ja füüsiliseks road movie’ks, millel on olemas kõik korraliku rännaku tunnused: eksistentsiaalne kriis, armastus, mineviku varjud, hetkes elamine jne.

Komöödiad, tragöödiad, nüüdisaegse tantsu etendused ja laadapalagan, mida tal tuleb intensiivse graafiku alusel vaadata, muutuvad peegeldavaks taustalooks noore ja otsustamatu inimese küsimisele „Milleks kõik see?”.

Marta Pulk on loonud intiimse keskkonna, mille puhul võib vahepeal ära unustada, et tegemist on dokumentaaliga. Sündmused avavad end sundimatult, püüdmata šokeerida ja loomata konflikte seal, kus neid ei ole. Kui ka Alissija kummitusisa end budistliku massöörina lõpuks ilmutab, tuleb vaatajal oma filmi algul välja kujunenud arvamust agressiivsest koduvägivallatsejast teataval määral revideerida. Eks see olegi ühe hea loo oluline mõõdupuu, kui mitme varjundiga on režissöör suutnud kangelast ja tema keskkonda kujutada.

Kui soovite aga süüvida sellesse, mida kõike arvab Alissija teatrist, siis külastage tema eksperimendiblogi eksperiment.kinoteater.ee, kus on siiani üleval kõik kirjutatud arvustused.

Loe ka intervjuud filmi produtsendi Paul Piigiga.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Kinospurt: Film nagu seep
5 min

Kinospurt: Film nagu seep

Eesti esimese kauamängiva õudusfilmina promotud „Kiirtee põrgusse” (2019) laveerib slasher’i ja õuduskomöödia vahet, kuid koperdab (teadlikult?) žanriklišeede otsa.
Üksildane aasta teatrimalevas. Intervjuu Paul Piigiga
Squashimängija ja Kinoteatri eestvedaja Paul Piik
5 min

Üksildane aasta teatrimalevas. Intervjuu Paul Piigiga

Paul Piik algatas koos Paavo Piigi ja Henrik Kalmetiga Kinoteatri eksperimendi, mille jaoks otsiti üheks aastaks elukutselist teatrivaatajat. Lisaks on ta eksperimendist sündinud Marta Pulga dokfilmi „Aasta täis draamat” produtsent.
Müürileht