LUUM – The Guide (2022)

Pianisti ja helilooja Madis Muuli autoriprojekti LUUM „The Guide” on tüüne kõlaga džässmuusika plaat, mis on kompromissitu ning eksperimenteerib akustilise ja elektroonilise helipildi vahel.

Pianisti ja helilooja Madis Muuli autoriprojekti LUUM „The Guide” on tüüne kõlaga džässmuusika plaat, mis on kompromissitu ning eksperimenteerib akustilise ja elektroonilise helipildi vahel.

★★★★☆

Muuli kõrval kuuluvad LUUMi koosseisu noored muusikud: Andres Alaru kontrabassil, Karl-Juhan Laanesaar trummidel ning Allan Järve trompetil, lisaks teeb ühes loos kaasa Markus Anthony Eermann flöödil.

Äsja autasustati Madis Muuli teatriauhindade galal sõnalavastuse muusikalise kujunduse ja originaalmuusika auhinnaga VAT Teatri lavastuse „Oidipus. Antigone” eest (tema kõrval oli laureaadiks ka Aleksandr Žedeljov). Lisaks heliloomingule on Muul tegus eri koosseisudes ja hinnatud interpreedina äärmiselt mitmekülgne.

„The Guide’i” emotsioonide intensiivsuse skaala on äärmiselt lai ja ootamatu. Plaati võiks pidada mõneti justkui Narkissose sisemonoloogiks – sillerdavad klaverikäigud loovad kujutluspilte veepinnast ja -peegeldustest („We Have Found Water”, „Secret Creek”), mis naelutavad vaatama. See, mis toimub vee all, on juba julguse või aususe küsimus iseenda vastu. Ilu võib päästa ilma, kuid ei tohi unustada, et sama tähtis on selle eest ka vastutada ja mitte võtta seda iseenesestmõistetavalt – muidu võib ta enese vastu pöörduda. Siinkohal tuleb täpsustada, et Muul pole võtnud endale Narkissose karakterit, enesearmastust siit ei õhku, vaid ta suhtub aupaklikult kuulajasse. Samal ajal sulanduvad kaasinterpreetide täpsus ja dünaamilisus küll üheks helipildiks, kuid igaühel on võimalus soleerimisega esile tulla.

„The Guide’i” pingestatus hoiab heas mõttes lõa otsas ega paku võimalust uitama minna. Kes juba konksu otsa kinni on jäänud, see lahti ei pääse.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Tõukejõud: Marti Tärn
Marti Tärn.
3 min

Tõukejõud: Marti Tärn

„Tõukejõud” on rubriik, mis tutvustab inimesi, kes tegutsevad muusikaga seotud elualadel, kuid ise lavalaudadele ei satu. Seekord selgitab Marti Tärn, mida kujutab endast töö Jazzkaare tehnilise produtsendina.
Erki Pärnoja – Volga: Six Pieces for Piano (2022)

Erki Pärnoja – Volga: Six Pieces for Piano (2022)

Lühialbumi nimilugu kõneleb Pärnoja perekonna teekonnast, „[…] kus jõe ühel kaldal [on] õde, teisel vend, kes küll teineteist mäletavad, aga enam ei kuule, ei tunne ega mõista…”
Eelkuulamine: Aprillo „Humanities”
Maarja Merivoo-Parro ja Maria Faust, kes teeb kaasa plaadi loos „Tomorrow Was A Good Day”. Foto: Laura Nestor
Maarja Merivoo-Parro (paremal) ja Maria Faust, kes teeb kaasa plaadi loos „Tomorrow Was A Good Day”.
5 min

Eelkuulamine: Aprillo „Humanities”

Saatejuhi, ajaloolase ja muusikaajakirjanikuna tuntud Maarja Merivoo-Parro on astunud laulja-laulukirjutaja rolli ning annab homme, 29. aprillil välja oma esimese sooloalbumi artistinime Aprillo alt. Müürilehe vahendusel saab plaati „Humanities” eelkuulata juba täna ning lugeda, mis ajendas Maarjat muusiku kingasid proovima.
Müürileht