Mart Avi – Humanista (2015)

Elementaarne rõõm Mart Avi uue kauamängitava üle on minus nüüdseks ca pool kuud asu otsinud ja „Humanista” juba aasta parimaks plaadiks kinnitanud, kuid loodetavasti jätkab teos praegu, mitme kuu ja aasta pärast endiselt enda ümberleiutamist.

Elementaarne rõõm Mart Avi uue kauamängitava üle on minus nüüdseks ca pool kuud asu otsinud ja „Humanista” juba aasta parimaks plaadiks kinnitanud, kuid loodetavasti jätkab teos praegu, mitme kuu ja aasta pärast endiselt enda ümberleiutamist.

Tavaliselt, kui kohtuvad artisti vaade teosest ja kuulaja süütu kõrv, on tulem kas hea või halb. Mart Avi muusikaga lisanduvad tunded on ärevus, vabanemine ja eufooria. Kõik läbisegi.

„Humanista” algab tõeliselt hea postpopihõngulise looga „The Visitor”, mis kaunisti kaasa tõmbab ja millele on haagitud targalt järele leevendav „Newman”. Järgnevad ürgse lokomotiivi hingeldused ja liigutav tujumuutus „Kupe” lõpus. „Digital Glass Dream” ja „V&B” kinnistavad kõigile pähe Mart Avi hääle loomuliku kaja ja fantoom-crooner’i tämbri. „Automatonis” domineerivad abrasiivsed sõjasarved, häiritud sonimine, eri rütmidesse sukeldumine ja itaalia artisti Clap! Clap! meenutav väetantsulõik. Step sequencer kannab koos emakeelega sisse loo „Võõras Linnas (Hic Svnt)” ning parima pala valimisel tegi puhta töö „Sanctuary Trek” – Grus grus’i hüüded ja läbi loo täpipealt tabatud vibrato rebivad transsi.

Mart Avi maailma ääreni (ja veel edasi) lai ampluaa jätkab kasvamist ja õppimist. Pürgimist sinna, kuhu teab teed vaid tema. Hoolega valminud muusika, millel on sooja hoolitsuse jälg küljes. „Humanista” on hingelt dekaadi üks eepilisimaid teoseid.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

ekke – Chasm (Detroit Underground, 2015)
Plaadiarvustus_ekke_Chasm

ekke – Chasm (Detroit Underground, 2015)

Härra Ekke Västriku pikaltmängiv krabab esmalt tähelepanu palade ebatavapäraste narratiivsete pealkirjadega „Can’t I…”, „In General…” ja „Meanwhile…”. Elektroonilise muusika, žanri, mis on vokaali puudumise või vähemalt alatähtsustamise poolest lausa kohati pealetükkiv, on see üsna tabav lüke.
Kannelseelikud – Kassikuld (2015)

Kannelseelikud – Kassikuld (2015)

Kannelseelikud, millel musitseerivad Anett Demjanov ja Marita Lumi, suudavad pakkuda heas mõttes keskmisest ettearvamatumat muusikat, mis tõuseb teatud hetkedel täieliku elamuseni.
Laika Virgin – –+–=+ (2015)

Laika Virgin – –+–=+ (2015)

Pärast mõneaastast vaikuseperioodi ning viimatist vahtkonnavahetust on Laika Virgin tagasi uuenenud koosseisus (Indrek Ups, Siim Raidma, Joosep Voolmaa) ja uue kauamängivaga, et eksperimentaalsematel radadel helisid väänata.
Müürileht