Meisterjaan – Millest mõtleb vaikija (2022)

Meisterjaani uusima helikandja keskmes on püüd liita senine mitmekülgne, episooditi muutuva iseloomuga looming kokkukõlavaks tervikuks.

Meisterjaani uusima helikandja keskmes on püüd liita senine mitmekülgne, episooditi muutuva iseloomuga looming kokkukõlavaks tervikuks.

★★★☆☆

Vaikija mõtteid kuulates selgub, et need on varasemast rahulikumad. Mõningasest mahenemisest hoolimata on need aga jätkuvalt äratuntavalt Meisterjaani omad. Vanad sõbrad parmupill ja süntesaator figureerivad endiselt, ehkki malbemalt ja uueks juhtinstrumendiks oleva kitarri seltskonnas. Selle uue stiili silmapaistvaimaks pärliks on Anna Kaneelina sulnile taustavokaalile toetuv elektrooniline „Puukoore laul”. Etnot kiirgab šamanistlikult nõiduslik „Tont-Jaak”, mille refrääniossa eksinud kerglane kitarrilik riff on loo terviktunnetusega kahetsusväärses dissonantsis. Mõneti sarnane sünkjas vaimsus avaldub ühtlasemalt „Härra Huu” vormimisel kasutet techno-tehnikates, kusjuures pealkiri, mis hääldub kui „rrrahu”, süvendab kihvtilt loo tontlikkust.

Albumil leidub ka uusversioone mõnest vanemast loost, millega autor oma sõnutsi toona lõpuni rahul ei olnud. Jääb mulje, et nood palad siiski ei vajanudki uutmist-parandamist: meditatiivse laadiga kulgeva loo „See pilk” versioonile 2.0 ei ole iseseisvalt küll otseselt midagi ette heita, aga kui kõrvutada seda eelkäijaga albumilt „Tüdrukud, elekter ja tuul”, paistab eelmise, süntiderohkema variandi jõulisem helikeel intrigeerivam ja vitaalsem. 

Kitarridominantsiga paladest on eminentne ka „Telgimärkmed”, mille karedad taustanoodid sobiks saatma vesternikaadreid ratsanikest Metsiku Lääne kõnnumaadel. Helipaleti uutest toonidest üllatavaim on helgeloomuline ja kerge huumorivõnkega maitsestatud „Maapoisi taskupõhja pudi”. Pisut samasse nišši (orelipoisi-core?) tikub ka „Normaalsete inimeste klubi”.

Ehkki meistri mõtete hulgas leidub põnevat, hargnevad need üldpildis vististi liiga erinevates suundades. See on mõistetav, sest senise ekstsentrilisuse ja isikupärase etno-techno „kodustamine” ongi keerukas.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Meisterjaan – Tüdrukud, elekter ja tuul (2019)

Meisterjaan – Tüdrukud, elekter ja tuul (2019)

Kevadel ilmunud kauamängivaga on Meisterjaan parmupilli varna riputanud ja leidnud uue armu süntesaatoris – omamoodi elektroonilises parmupillis –, millega koos ta loob nüansirikast heli ja lüürikat.
Eelkuulamine: Meisterjaan „Mälestusi kiviajast”
6 min

Eelkuulamine: Meisterjaan „Mälestusi kiviajast”

Homme, 12. novembril ilmub Meisterjaani uus EP „Mälestusi kiviajast”, mille valmimisel on muusik teadlikult vältinud elektroonilise muusika tüüpilisi saunde ning võtnud appi nii šamaanitrummi kui ka puuoksad. Müürilehe vahendusel saab plaadiga tutvust teha juba täna.
Müürilehe festivaligiid 2022
13 min

Müürilehe festivaligiid 2022

Paar aastat sundpuhkusel viibinud festivaligiidid on tööpostil tagasi ja valmis juhatama teid mööda Peipsi liivaluiteid, Kesk-Eesti põlde, linnade lõõmavat asfalti, uisurenne, teatrilavasid ja saarte salarandu – kuhu ja mida iganes hing ihkab, sest Eesti festivalisuve vereringe kulgeb igas ilmakaares.
Müürileht