Plaadiarvustus: Bear in Heaven – Time Is Over One Day Old (Dead Oceans, 2014)

Bear in Heavenit polnud ma varem kuulanud ning kartsin kolmveerandtundi etteaimatavalt kulgeva indie-jama seltsis. Selle asemel sain aga täitsa meeldiva sõidu, kus olid küll oma tõusud ja langused. Nagu tee peal ikka.

Bear in Heavenit polnud ma varem kuulanud ning kartsin kolmveerandtundi etteaimatavalt kulgeva indie-jama seltsis. Selle asemel sain aga täitsa meeldiva sõidu, kus olid küll oma tõusud ja langused. Nagu tee peal ikka.

Meelas bass ja teraapilised trummikäigud teevad sellest täiusliku autoplaadi. Aknad lahti, muss põhja ja festivalile – mööda teeäärsetest heinapallidest, sõbranna lõhnavad juuksed kõrvalistmelt näkku lehvimas. Mäest üles, iga kuluva teetriibu lindiga suvelõpu loojanguhorisondile lähemale. Avapala „Autumn” ja järgmised paar lugu hoiavad tempot, siis võtab sõit müstilisema suuna. Psühhedeelia murrab sisse vastavalt kuuekümnendate lõpust vaimustuva ajastu vaimule. Ja siis võiks pigem auto kuskile metsa vahele jätta, jäädes hämaruse saabumiseni aknast kastevärskust sisse imema, tähistaevast ootama ja kõlarist väljuvatesse värvilainetesse hullama.

Pärast elektriseerivat algust muutub hea flow vahepeal liigagi uinutavaks. Samas tervikuna on album siiski taustamürast kaugel. Kuigi ma nukrat vokaali ja liigtundelist muusikat meelsasti ei kuula, leiavad kaaskodanikud siit omale ilmselt vajaliku lembeannuse. Vahepeal rajalt ekslev muusikaline mõte jõuab pärast malbet kulminatsiooni tagasi alguse rannarütmideni. Keegi hakkab sündist aeglast välku välja saatma ja annab kaosele juurde sensuaalset mustrit.

Minu jaoks oli veenvaim „Time is Over One Day Oldi” hindamiskriteerium toas ringi hüplev väike õde. Varem on ta ainult Nirvana ja The Stone Rosesi peale karelnud, kuid Bear in Heaveni järgi oli tema arvates „täitsa tore tantsida”. Järelikult peab tõesti hea asi olema.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Plaadiarvustus: Badass Yuki – OPEN YOUR EYES TO THE LANDMASS (Porridge Bullet, 2014)

Plaadiarvustus: Badass Yuki – OPEN YOUR EYES TO THE LANDMASS (Porridge Bullet, 2014)

Kolm aastat pärast debüütalbumit on Badass Yuki noormehed ilmutanud küpse meistriteose, millesarnast pole Eestis tehtud tubli 20 aastat. Sellelt leiad nii avangardi, tantsu-indie’t, croonerism’i kui ka tumeda varjundiga art rock’i.
Plaadiarvustus: Blaue Blume – Beau & Lorette (Brillante Records / A:larm Music / Universal Music Denmark, 2014)

Plaadiarvustus: Blaue Blume – Beau & Lorette (Brillante Records / A:larm Music / Universal Music Denmark, 2014)

„Blaue Blume” on saksa keelest tõlgituna sinine lill, mis sümboliseerib igatsust, armastust ning püüdlust lõpmatu ja kättesaamatu poole. Samuti on see lootuse ja asjade ilu märgiks. Nii…
Plaadiarvustus: Vaiko Eplik – Nelgid (Mortimer Snerd, 2014)

Plaadiarvustus: Vaiko Eplik – Nelgid (Mortimer Snerd, 2014)

Teade Vaiko Epliku järjekordse albumi ilmumisest pani mind muretsema. Ei osanud oodata, ei jõudnud puudust tunda. Kas ikka on vaja kahte kauamängivat aastas? Kuhu kadus järjekorranumber plaadi nimest ning kas kollane värv ja neiu koeraga on parim plaadikaanekujundus?…
Müürileht