Plaadiarvustus: Deerhunter – Monomania (4AD, 2013)

Tundub, et mitte ükski asi, mille Deerhunteri ninamees Bradford Cox ette võtab, ei jää puutumata veidrast geniaalsusest. Olgu see siis „Monomania” nimiloo esmaesitlus Jimmy Falloni saates, kus Cox kunstvere ja sidemetega puuduva sõrme efekti oli loonud, viidates sellega oma isale, kes eelmisel õhtul saeõnnetuses reaalselt paarist sõrmest ilma oli jäänud. Või siis kontserdid, kus ta tütarlapselikes kleitides lavale on astunud.

Tundub, et mitte ükski asi, mille Deerhunteri ninamees Bradford Cox ette võtab, ei jää puutumata veidrast geniaalsusest. Olgu see siis „Monomania” nimiloo esmaesitlus Jimmy Falloni saates, kus Cox kunstvere ja sidemetega puuduva sõrme efekti oli loonud, viidates sellega oma isale, kes eelmisel õhtul saeõnnetuses reaalselt paarist sõrmest ilma oli jäänud. Või siis kontserdid, kus ta tütarlapselikes kleitides lavale on astunud.

Coxi julgus normaalsuse piiridest võimalikult kaugele hoida ning oskus paralleelselt nii imeilusaid kui robustseid rokilugusid kirjutada ongi see, mis Deerhunteri iga uut plaati pingsalt ootama paneb. „Monomanial” on bänd siiski pea täielikult oma shoegaze’imist soodustavast unenäolisusest lahti öelnud, mida varasematel plaatidel kuulajale laviinidena on jagatud. Siit ei leia enam seda albumi „Microcastle” loo „Twilight at Carbon Lake” happena söövitavat ilu või „Halcyon Digestil” kõlanud „Earthquake’i” paranoilist laiskust. On hoopis suurel hulgal toorest garaažirokki, rohkem hoogu ja vähem melanhoolianoote. Just sellest viimasest Deerhunterile omasest küljest paneb „Monomania” vast kõige enam puudust tundma, kuid siiski suudab bänd tolle sigarettide, alkoholi, nahktagide ja higiste kontsertide suuna kuulmetorudele pea sama mesiseks muuta kui too üliunelev Deerhunter. Eriti sellistes lugudes nagu „Neon Junkyard” ja „Leather Jacket II”. Lisaks pole Cox just kõige kergema elusaatusega mees ning kogu selle näiliselt positiivsematel radadel seikleva muusika koore all peidab end endiselt psüühikahäireid ja elult saadud lakse lahkav lüürika.

Korraks antakse heliloojatüür üle bändi kitarristile Lockett Pundtile, kes on tuntud ka oma sooloprojekti Lotus Plaza poolest. Pundt tegi juba „Halcyon Digestil” maheda indie pop looga „Desire Lines” vaat et plaadi ühe säravaima etteaste. „Monomanial” jätkab mees sarnast rada looga „The Missing”, mis Coxi käredama materjali kõrval plaadi hetkeks hoopis pehmemasse keskkonda asetab. Monomaania pole selle plaadi puhul igatahes välistatud.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Kreemikast – Õnn ja rõõm (2025)

Kreemikast – Õnn ja rõõm (2025)

Kreemikasti uues albumis on maailmavallutamise jõudu, soojust, elevust, kerget särinat, iha ilma vihata.
Meisterjaan – Meeleheina valvur (Õunaviks, 2025)

Meisterjaan – Meeleheina valvur (Õunaviks, 2025)

Meisterjaani uus album teeb põike traditsioonilisema helipildi poole, mis kõlab tema loomingu kontekstis iroonilisel kombel vägagi värskelt.
Sander Saarmets – Bleu Précieux (Glitch Please, 2025)

Sander Saarmets – Bleu Précieux (Glitch Please, 2025)

Sander Saarmetsa „Bleu Précieux” ei karda võtta omaks abstraktseid ja avangardseid kontseptsioone. Tulemuseks on teos, millesarnast annab elektroonilise muusika maastikul tikutulega taga otsida.
Müürileht