Plaadiarvustus: Faun Racket – Enter Projector (Vitamiin Loft Records, 2013)

Kui eelmisel sügisel Kultuurikatlas toimunud Stalker Festivali kavast lugesin, et esmakordselt astuvad koos lavale Talis Paide ja Andres Lõo, olin kohe intrigeeritud. Ühest küljest oli see nii üllatav, sest mehi isiklikult lähedalt tundmata ei osanud ma sellist koostööd oodatagi. Teisalt pidin taaskord nentima, et kui on üliandekaid inimesi, siis tavaliselt leiavad nad ka tee teineteise juurde.

Kui eelmisel sügisel Kultuurikatlas toimunud Stalker Festivali kavast lugesin, et esmakordselt astuvad koos lavale Talis Paide ja Andres Lõo, olin kohe intrigeeritud. Ühest küljest oli see nii üllatav, sest mehi isiklikult lähedalt tundmata ei osanud ma sellist koostööd oodatagi. Teisalt pidin taaskord nentima, et kui on üliandekaid inimesi, siis tavaliselt leiavad nad ka tee teineteise juurde.

Tollases esinemises oli minu jaoks väga sümpaatset sügavat bassi, 80ndate sündibiite, murtud rütme ja sellist vokaali, mis lihtsalt põlved nõrgaks teeb. Seda rida on mehed õnneks jätkanud ning aasta hiljem on Faun Racket saanud oma muusika lummatud fännide hooandmise kaasabil lausa vinüülplaadile.

„Enter Projector” on suurepärane album, kui sa naudid näiteks öises linnas auto või rattaga rahulikult ringisõitmist ja mööduvate tulede jälgimist. Nad on muidugi ise ka öelnud, et selleks muusikaks on linnahääled ja südamesõbralik biit. Aga täpselt nii ongi. See, et Andres ja Talis on mõlemad pikaajalise ja kirju kogemusega muusikud, on siin väga hästi tunda – nad on eelnevalt oma erinevates projektides juba kõikvõimalikke asju katsetanud ja proovinud ning teavad, mida nad teevad. Ja teevad seda enesekindlalt ja kvaliteetselt. Mõlema mehe käekiri on tugevalt tunda ja kohati tundub, et nad ajavadki täiesti iseseisvalt oma rida, aga midagi tiksub neis nii ühes rütmis, et kaks asja jooksevad kokku saades nii ideaalselt ühte. Ma olen praeguseks Faun Racketit vähemalt 4–5 korda live’is näinud ja need on olnud lummavad nii kõrvadele kui silmadele – tüübid ilmselgelt siiralt naudivad seda, millega nad tegelevad. Krutivad mõnuga nuppe, keeravad bassi juurde ja katsetavad kuulajate piire, improviseerivad, jämmivad, klõbistavad võidu sündiklahvidel. Just see elegantselt lohakas improvisatsioonilisus on asi, mida ma ei osanud nende albumilt oodata, aga see on ka siin täitsa olemas. Minu süda tuksub hetkel kõige rohkem „Even Rome’i” biidis ja see on nii hea.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Plaadiarvustus: Kali Briis – The Moon Ghost (Eesti Pops, 2012)

Plaadiarvustus: Kali Briis – The Moon Ghost (Eesti Pops, 2012)

Kas keegi on täpsemalt aru saanud, mis seal Paides toimub, et see linn nii paljudel andekatel muusikutel elulookirjelduses kodulinnana märgitud on? Arvo Pärdi kõrval on Alan Olonen ehk Kali Briis ilmselt mu lemmikumaid tüüpe sealt ja see on…
DJ-ankeet: Hanna-Stella Haaristo
Photo by Helene Vetik
3 min

DJ-ankeet: Hanna-Stella Haaristo

Hanna-Stella Planetaryfunki-nimeline blogi oleks kindlasti eesti muusikablogide edetabeli esikümnes, kui ainult sellist järjestust ritta seataks. Tõelise melomaanina hoiab Hanna-Stella juba mõned head aastad mõnusa järjepidevusega kohalikul ja välismaisel indisel biidi-ja sündimuusikal kõrva peal.
DJ-debüüt: Ametlikult plaadifirma One Sense Music sünnipäevapidu Tallinn Music Weeki raames 2009.…
Plaadiarvustus: Fuck Buttons – Slow Focus (ATP, 2013)

Plaadiarvustus: Fuck Buttons – Slow Focus (ATP, 2013)

Andrew Hungi ja Benjamin Poweri ideedesulamist tekkinud bändi Fuck Buttons eelmiseid kauamängivaid „Street Horrrsing” ja „Tarot Sport” on nimetatud helisid väänava tumeda vundamendi ning sinna peale ehitatud helgemate meloodiakildude poolest ideaalseteks maailmalõpu eelpeo soundtrack’ideks.
Müürileht