Plaadiarvustus: Hot Kommunist – 21. sajandi kodu (Vihtamestari, 2015)

Hot Kommunisti esimesed lood ilmusid erinevatel kogumikel juba 1997. aastal, aga sealt oli raske aimata sellist terviklikku nägemust kui see plaat. „21. sajandi kodu” ühene liigitamine pungiks – liikmed on ennekõike tuttavad mitmest tuntud eesti punkbändist, nagu JMKE ja Psychoterror – oleks väär ja on ilmselt ka selle plaadi mõistmise (või mõistmatuse) peamiseks põhjuseks, sest Hot Kommunisti debüüti peaks minu arvates kuulama hoopis teistel alustel.

Hot Kommunisti esimesed lood ilmusid erinevatel kogumikel juba 1997. aastal, aga sealt oli raske aimata sellist terviklikku nägemust kui see plaat. „21. sajandi kodu” ühene liigitamine pungiks – liikmed on ennekõike tuttavad mitmest tuntud eesti punkbändist, nagu JMKE ja Psychoterror – oleks väär ja on ilmselt ka selle plaadi mõistmise (või mõistmatuse) peamiseks põhjuseks, sest Hot Kommunisti debüüti peaks minu arvates kuulama hoopis teistel alustel.

Kui punk tundub mulle kogu anarhistlikust esteetikast hoolimata olevat muusikastiilina valdavalt meloodiapõhine, olgu need meloodiad nii lihtsad kui tahes, on Hot Kommunisti pulseerivaks südameks hoopis rütm, sünkoop, ning kasutusel on pigem ebakõlalised hüpnootilised kordused.

Meloodia murrab lõpuks välja neljanda loo „Meie röövime sinu laualt” refräänis, aga kohe naastakse kolepsühhedeelia valda, mille akordid meenutavad pigem Voivodi või Godfleshi kui midagi pungilikku. Kui, siis ehk postpunk, sest ei saa ma peast ka sellist bändi nagu Killing Joke (kas või näiteks „Võõrad” või „Pilvede all”).

Nimepildumisest võiks siinkohal ehk viitesüsteemina nii palju kasu olla, et kõik kolm seavad sarnaselt meloodia asemel esmatähtsaks mingisuguse häiriva dissonantsi. Samas on siinne tulemus ikkagi selgelt Hot Kommunisti enda oma ja postapokalüptiline vaib tekitab tahtmise minna seepi ja suhkrut kokku ostma. Kaheraudne üle õla, loomulikult.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Plaadiarvustus: Viet Cong – Viet Cong (Jagjaguwar / Flemish Eye, 2015)

Plaadiarvustus: Viet Cong – Viet Cong (Jagjaguwar / Flemish Eye, 2015)

Kui Viet Congile võiks süüdistuse esitada, oleks see selle eest, et nad viitavad liigselt oma mõjutajatele, sest album kõlab peaaegu nagu post-pungi parimate palade kogumik.
Plaadiarvustus: Francisco López – Presque Tout (Quiet Pieces: 1993–2013) (Line, 2014)

Plaadiarvustus: Francisco López – Presque Tout (Quiet Pieces: 1993–2013) (Line, 2014)

Käesolev plaat on umbes seitsme tunni pikkune audio-DVD-kogumik, mis koondab Lópeze vaiksemaid töid, pikim neist kolme tunni pikkune.
Plaadiarvustus: Mauno Meesit – Closer (Grainy Records, 2015)

Plaadiarvustus: Mauno Meesit – Closer (Grainy Records, 2015)

Mauno Meesiti nimi on tõenäoliselt paremini tuntud ansambli Sinine taga seisva loomingulise jõuna. Sinine on andnud seni välja paar albumit darkwave’i ja industrial’i üllitava saksa plaadifirma Accession Records alt. Uue plaadiga on Meesit oma loomingus kannapöörde teinud.
Müürileht