Plaadiarvustus: Pok – Uperkuut (2014, Superbandiit)

See ei ole lihtne kuulamine. See on tõendus, et eestikeelne räpp on kunst, mitte tüütu ärplemine ja piinlik matkimine.

See ei ole lihtne kuulamine. See on tõendus, et eestikeelne räpp on kunst, mitte tüütu ärplemine ja piinlik matkimine.

Noorel Superbandiidil on terav mõistus, lai sõnavara ja laitmatu riimiseadmisoskus. Paraku ei paista sügavam sisu alati tiheda sõnamängu tagant välja. Lõppkokkuvõttes seisnebki „Uperkuudi” tugevaim külg demonstreerimises, kuidas eesti keelt on võimalik mitmekesiselt riimi ja rütmi sättida.

Poki stiil on väga intensiivne ja seetõttu võib album tervikuna natuke väsitada. Tavapärased lauseehitused ja rõhud on mõningatel juhtudel huvitavatele riimimustritele ohvriks toodud ning ilma hingetõmbepausita on nii tihedat valangut kohati keeruline vastu võtta. Hea vaheldusena astuvad plaadil üles Chalice, J.O.C ja teised külalisartistid, kelle puudumisel võiks Poki lakkamatu tulistamine monotoonseks kippuda. Abstraktse akrobaatika ja räpile omase kivijutu seast kerkib esile minu jaoks plaadi tugevaim lugu – Eesti ühiskonda kritiseeriv „Peeglike peeglike”, kus Pok on konkreetne, sisukas, otsast lõpuni teemas ning seetõttu oma parimas vormis („vahet teed vaevu, kas sul eluasemelaenud või elu asemel laenud”).

Muusikalisest küljest on tegemist 15 aastat tuttava hiphopiga, kui välja arvata üks veider rokiparoodia ning dnb-produtsent Planeedi toodetud metalne räpipeobänger „Pok, Pok – kes seal on?”. Tuntumatest nimedest pakuvad taustu Lauri Täht, Sim Kares, 5LOOPS ja Photoindustries – tublid mehed kõik.

Ma arvan, et Pokist võib lõdvalt küpseda üks Eesti paremaid poeete ja MC-sid. Aga mul on juba praegu hea meel, et Eesti räpil selline tüüp on. Läheks kontserdile või poetry slam’ile kuulama küll.

https://soundcloud.com/pok-4/natukene-viltu

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Plaadiarvustus: DVPH – Mõtted On Mujal (Superbandiit, 2013)

Plaadiarvustus: DVPH – Mõtted On Mujal (Superbandiit, 2013)

„Nagu mulle meeldib väga Põhjamaade Hirm, aga tean temast väga vähe… ” algab eesti hiphopi saidil ehh.ee foorumi alateema Mure>Põhjamaade Hirm. Minu jaoks on see seik kõike muud kui murettekitav, ent tunnuslikuks antud härra puhul võib seda pidada…
Plaadiarvustus: Gorõ Lana – Mesi (Legendaarne Records, 2013)

Plaadiarvustus: Gorõ Lana – Mesi (Legendaarne Records, 2013)

See album on nii hää, et räägib iseenda eest ja ei taha lasta end arvustada. Nende lugude kohta ei saa midagi öelda, neid peab kuulama, kuid enne vaadake ära Ivan Pavljutskovi muusikal „Inside+Out”, milles mängivad Gorõ Lana kutid…
Plaadiarvustus: W.T.Drones – W.T.Drones (Onesense Music, 2014)

Plaadiarvustus: W.T.Drones – W.T.Drones (Onesense Music, 2014)

W.T.Drones on elektroonikaprojekt, kus eesti produtsendi Ki En Ra nihkes universumi giidiks on ameeriklasest vokalist Anthony Mills. Antud juhul ei tee giid seda unenäolist maailma meile arusaadavamaks, vaid lisab omalt poolt pööritust veelgi juurde. Ja seda kõige paremas…
Müürileht