Plaadiarvustus: TIC – Sompa (Trash Can Dance, 2014)

Albumi nimi on küll „Sompa”, kuid bänd on Kohtla-Järvelt – alustas 1992 ja salvestamiseni jõudis viis aastat hiljem, plaadi eneseni „postuumselt” ometi alles nüüd. Koht loeb – olnuks nad mujalt, oleks see siin ka teistsugune jutt. Ise Kohtla-Järvel sündinuna, ent sealt peagi ära kolinuna, jäin albumit kuulama kui üht võimalikku isiklikku alternatiivajalugu – mis siis, kui oleksin sinna linna jäänud? Kas oleksin Viljandis raadionohikuks saamise asemel prooviruumides tolknenud, tüüpidega kassette vahetanud ja ehk isegi TICi ainukesele kontserdile sattunud?

Albumi nimi on küll „Sompa”, kuid bänd on Kohtla-Järvelt – alustas 1992 ja salvestamiseni jõudis viis aastat hiljem, plaadi eneseni „postuumselt” ometi alles nüüd. Koht loeb – olnuks nad mujalt, oleks see siin ka teistsugune jutt. Ise Kohtla-Järvel sündinuna, ent sealt peagi ära kolinuna, jäin albumit kuulama kui üht võimalikku isiklikku alternatiivajalugu – mis siis, kui oleksin sinna linna jäänud? Kas oleksin Viljandis raadionohikuks saamise asemel prooviruumides tolknenud, tüüpidega kassette vahetanud ja ehk isegi TICi ainukesele kontserdile sattunud?

Aga seda kõike ei juhtunud. Ja ehkki „Sompal” on mitmeidki kattumisalasid senise elu jooksul kuulama tõmmanuga (elektroonilise kraami ja postpungiga ennekõike), on siiski raske hinnata plaati enamaks ühest regionaalse kultuuriloo kurioosumist. Ei saa parata, et mul on allergia jämeda eesti aktsendiga inglise keele vastu, eriti kui selles laulda üritatakse – ja seda on siin tublisti, ehkki vokalisti indu ja laadivaheldusi võiks ka tunnustada. „Invisible Antlers” on isikupärase artikulatsiooni mõjul juba vaat et utoopiliseks häälutuseks moondunud.

Ju mõjub ka see, et futu on mulle alati rohkem korda läinud kui punk, aga sündiga lood on huvitavamad; kitarrimad mõjuvad keskpärasemalt. Leidub tobedat täitematerjali, nagu Beastie Boysi „No Sleep Till Brooklyni” kaveriks osutuv nimipala. Lõpulugu „Mehhaaniline Kristus” on aga päris krapsakas industriaalhomunkulus, mis Facebooki-singlina albumi suhtes samasuunalisi ootusi tekitas, kuid mis paraku ei täitunud. Ja ikkagi, kui mitte muuna, siis ühes kultuuriperifeerias avastatud „teistsuguse” muusika DIY-läbitöötluse ja sünteesi helijäljena tasub seda plaati kuulata.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Plaadiarvustus: Prurient – Cocaine Death (Hospital Productions, 2014)

Plaadiarvustus: Prurient – Cocaine Death (Hospital Productions, 2014)

Esmakordselt ilmus „Cocaine Death” 2008. aastal kogumikplaadina, koosnedes varasemalt kolmel kassetil välja antud lugudest. Väidetavalt leidis Fernow selle jaoks inspiratsiooni „pahelise ööelu glamuurist ja hävituslikust olemusest”. Kergena seda muusikat võtta ei saa. Enamik sellest on päris…
Plaadiarvustus: Perfect Pussy – Say Yes to Love (Captured Tracks, 2014)

Plaadiarvustus: Perfect Pussy – Say Yes to Love (Captured Tracks, 2014)

„Say Yes to Love” on mõeldud olema vastuoluline ja ärritama igal võimalikul moel, alustades bändi nimest, mille Google’i otsingusse trükkimisel saab näha hulgaliselt piibreid (tähenduses, mille Kurt Vonnegut sellele sõnale andis), ja lõpetades erinevate obskuursete legendidega,…
Plaadiarvustus: Badass Yuki – OPEN YOUR EYES TO THE LANDMASS (Porridge Bullet, 2014)

Plaadiarvustus: Badass Yuki – OPEN YOUR EYES TO THE LANDMASS (Porridge Bullet, 2014)

Kolm aastat pärast debüütalbumit on Badass Yuki noormehed ilmutanud küpse meistriteose, millesarnast pole Eestis tehtud tubli 20 aastat. Sellelt leiad nii avangardi, tantsu-indie’t, croonerism’i kui ka tumeda varjundiga art rock’i.
Müürileht