Plaadiarvustus: Tolmunud Mesipuu – Tõhus toimeaine kvaliteetne õhtu kahele (Rist ja Viletsus, 2014)

Kaua aega tagasi, aastatel 2008–2009, toimus Eestis omamoodi stoner-muusika renessanss. Varasemast ajastust oli juba Taak, nüüd tegid ilma Smõuk, Talbot ja Voog, esinedes üritustel stiilis Roheline Planeet või Ganjapäevad. Samasse lainesse kuulub ka Tolmunud Mesipuu ning uue albumi „Tõhus toimeaine kvaliteetne õhtu kahele” väljalaskmisega saab neist automaatselt kõige pikaealisem grupeering nelja eespool mainitu seas.

Kaua aega tagasi, aastatel 2008–2009, toimus Eestis omamoodi stoner-muusika renessanss. Varasemast ajastust oli juba Taak, nüüd tegid ilma Smõuk, Talbot ja Voog, esinedes üritustel stiilis Roheline Planeet või Ganjapäevad. Samasse lainesse kuulub ka Tolmunud Mesipuu ning uue albumi „Tõhus toimeaine kvaliteetne õhtu kahele” väljalaskmisega saab neist automaatselt kõige pikaealisem grupeering nelja eespool mainitu seas.

„Tõhus toimeaine” algab ootamatult õrnakoeliselt moodsa drone’i vaimus nagu Asva või hilisema Earthi looming oma parimas kõlas. See spirituaalne meeleolu hajub siiski üsna kiiresti kurjam-ugrilikuks maalähedaseks müttamiseks. Muusikaline käekiri aina intensiivistub esimese veerandtunni jooksul, jõudes kulminatsioonini looga „Vahi torni”, mis on ehk albumi kõige rokilikum pala. Vastupidise mõju tekitab selles stiilide koosluses „Traditsionaal”, mille vaoshoitus läheneb pigem post-roki minimalismile – Crippled Black Phoenixi sõnavara kasutades oleks tegemist maailmalõpuballaadiga. Viimane lugu „Maguspea ja mõrupea” on ühtlasi albumi pikim ja viib meid tagasi aeglase drone’i radadele.

„Tõhus toimeaine” on võrdlemisi mitmekesine kompott helisid ning emotsioone. Puusse kindlasti ei panda ja võrreldes bändi debüüdiga on helipilt kõvasti dünaamilisem. Ehk on selles oma osa Maiken Madissoni viiulipartiidel, mis lisavad muidu kolmemehelisena tegutsenud kollektiivile uue tasandi. Samas on uus album kuidagi vähem stiilipuhas – mängitakse paljude erinevate kõladega, lõpuni ei mängita aga ühtki. Sestap, kui midagi ette heita, siis kompositsioonide ja kauamängiva lühidust – jättes kõrvale „Maguspea ja mõrupea”, on keskmine loo pikkus tugevalt alla viie minuti, plaat ise napid 31 minutit. Samas on siin toimeaineks muusikaline stiil, mille igast motiivist saaks omaette albumi. Mida on „Kuningas siigi” puhul kuulda umbes kaks minutit, seda teeb Asva rahulikult 15. Aga väidetavalt ongi eestlase natuur rohkem kontsentreeritud ja sissepoole vaatav.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Plaadiarvustus: Imandra Lake – Avane (Seksound, 2014)

Plaadiarvustus: Imandra Lake – Avane (Seksound, 2014)

„Shoegaze on shoegaze,” ütles üks tuttav hiljuti mu küsimuse peale, mida ta Imandra Lake’ist arvab. Eks see ole jah nii, et shoegaze kulgeb ikka oma kaunist rada mööda, aga tekitab harva mingeid superuuenduslikke võnkeid.
Plaadiarvustus: Badass Yuki – OPEN YOUR EYES TO THE LANDMASS (Porridge Bullet, 2014)

Plaadiarvustus: Badass Yuki – OPEN YOUR EYES TO THE LANDMASS (Porridge Bullet, 2014)

Kolm aastat pärast debüütalbumit on Badass Yuki noormehed ilmutanud küpse meistriteose, millesarnast pole Eestis tehtud tubli 20 aastat. Sellelt leiad nii avangardi, tantsu-indie’t, croonerism’i kui ka tumeda varjundiga art rock’i.
Plaadiarvustus: Nite Fields – Depersonalisation (Felte, 2015)

Plaadiarvustus: Nite Fields – Depersonalisation (Felte, 2015)

Ansambel Nite Fields tuleb Austraaliast, kuid päikest nad endaga kaasa ei too – nende looming on kõike muud kui soe. Pigem toovad nad kuulajateni kõledates varjudes pesitseva nukruse, mille nimeks on saanud „Depersonalisation”.
Müürileht