Rando Arand – Child of the Internet (LIITHELI, 2025)

Rando Arandi uus album, millel löövad teiste seas kaasa Helgi Saldo ja Mirtel Pohla, teeb pühenduse internetikultuurile.

Rando Arandi uus album, millel löövad teiste seas kaasa Helgi Saldo ja Mirtel Pohla, teeb pühenduse internetikultuurile.

★★★★★

„Child of the Internet” on nagu sõõm värsket Eesti kevadet: ühel päeval paistab soe päike, teisel tuleb maha 35 cm lund. Mõistagi on see metafoor. Tegelikult on album pühendatud internetikultuurile ja nutiproduktide kasutamisele. Rando Arand sünteesib seda kõike eemalt ja võtab üsnagi hästi kokku valitseva nuti-neti-meelsuse, mis on, ei tea kuidas, vormistatud kauamängivaks. Ja sedasi, et see ei mõju tüütult ega domineerivalt nagu mõni suvaline kommertsalbum. Sobib nii lasteaia- kui ka grillipeole, selles mõttes inimeste muusika.

Siin kuuleb nii katkeid Alan Oloneni ehk Kali Briisi meenutavast soulist-funk’ist („Slidin in Yo DM’s” ft. Hyrr IV) kui ka kummardust vanameister Uku Kuudi synthwave’ile („Refresh”, kus laulab Jon Mikiver). Albumil lööb kaasa keskmisest rohkem külalisi, alustades Kitty Florentine’ist ja Mirtel Pohlast ning lõpetades Maidukiga. Sama kirju on ka albumi žanriline ampluaa, millegi ees risti ette ei lööda. Deep house,hiphop, eksperimentaalne noise, acid, glitch ja drumnbass – pole probleemi, need on kõik olemas. Põhilugusid jagub siin palju, kuid välja võiks tuua „Nutiboi”, mille esteetika meenutab näiteks Spooky Blacki. Laamendamist jagub ka loos „Onlyfans”, kus Helgi Saldo enda sekstravagantse vokaaliga Detroidi techno-legendile Juan Atkinsile omaselt seinu läbistab, millele järgneb miniatuurne seikluslik rubriik à la „Uue aja asjad” loo „Data Harvesting” kujul. Funk’i jagub ka albumi kujundusse, mis räägib meiega ebakonventsionaalses, ehk isegi lapsikus keeles ja ütleb siiralt: tõsistel inimestel palun mitte kuulata. Näiteks oli albumi 25. aprilli esitluspeo plakat Tallinnas Krulli kvartali siserulahalli uksel.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Rando Arand – Alles (LIITHELI, 2019)

Rando Arand – Alles (LIITHELI, 2019)

Head traditsiooni järgides on LIITHELI võtnud enda tiiva alla järjekordse kohaliku artisti, eksperimentaalse helidisaineri Rando Arandi. Muljetavaldava stuudioaparatuuriga on saavutatud neli mitmekesist dub-heliteost, mis panevad jala tatsuma ja pea kaasa noogutama.
Rando Arand – Hall EP (Asphalt Soliloquies / Asfaldiulmad, 2017)

Rando Arand – Hall EP (Asphalt Soliloquies / Asfaldiulmad, 2017)

Paar päeva enne 2017. aasta lõppu nägi ilmavalgust plaadifirma Asphalt Soliloquies esimene väljalase – Rando Arandi (alias cough) EP „Hall”, mis pani mitteametliku punkti ühele mäletamist mööda ehk kõige produktiivsemale aastale eesti elektroonilises muusikas.
Dreamscape festival rõhub avastuslikkusele. Intervjuu Tanel Müti ja Kersten Kõrgega
10 min

Dreamscape festival rõhub avastuslikkusele. Intervjuu Tanel Müti ja Kersten Kõrgega

Sel nädalavahetusel, 14.–15. veebruaril Paavli Kultuurivabrikus toimuv Dreamscape festival ühendab kontserdiprogrammi, klubiöö, visuaalse kunsti ja töötoad ning püüab juhtida tähelepanu sellele, kuidas me muusikat kuulame ja mida see meiega teeb.
Müürileht