Rashida Prime – Plastic Void (Pure Life, 2020)

Mõnikord panevad albumi koostajad oma üllitise nimetamisega väga täppi ning Rashida Prime’i loodud ja „Plastic Voidiks” ristitud teose puhul veel eriti mitmekülgselt.

Mõnikord panevad albumi koostajad oma üllitise nimetamisega väga täppi ning Rashida Prime’i loodud ja „Plastic Voidiks” ristitud teose puhul veel eriti mitmekülgselt.

★★★☆☆

Esmalt loovad nii pealkiri kui ka album ise futuristlikke seoseid, põimides olemise rõhuva väiksuse tehnoloogilise ime ja täpsusega; justkui kosmosedroon seilamas galaktilises tühjusevulinas. Huvilisel ei tasu aga oodata vaikuse orgiat, vaid mulisevaid süntekaid, mis hüplevad mängleva kergusega pinnalt pinnale. Jahedad, ent nostalgilised toonid suudavad lisada kogu kupatusele melanhoolset hõngu.

Samas saab kiuslikum inimene lugeda albumi pealkirja kui tunnistust loomingu keskel laiuvast haigutavast vaakumist. Süntesaatorimustrid võivad mõjuda vabalt kui klišeed ning pikalt venivad taustanoodid kõlavad vaheti masendavalt ettearvatavalt. Mainitud tehnoloogiline täpsus tundub pärssivat loovust ja eksperimenteerimist ning plaat võidaks mõnest kuulajat ehmatavast või šokeerivast hetkest tõenäoliselt paljugi. Seega on tarbijal õigustatud küsimus: kumb mõttemaailm tema puhul võidab? Albumil puuduvad bladerunnerlik teravus ja energia ning psühhedeelse ambient’i veidrus, ent teisalt on see selgelt kompetentne ning passib õiges mõttelaadis olevale kuulajale kui rusikas silmaauku. Ei ole ebasünnis ega kohtlane, vaid eesmärgipärane ja otsekohene. Sci-fi-muusika fännide kollektsioonidesse lausa magnetiliselt sobiv.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Rando Arand – Alles (LIITHELI, 2019)

Rando Arand – Alles (LIITHELI, 2019)

Head traditsiooni järgides on LIITHELI võtnud enda tiiva alla järjekordse kohaliku artisti, eksperimentaalse helidisaineri Rando Arandi. Muljetavaldava stuudioaparatuuriga on saavutatud neli mitmekesist dub-heliteost, mis panevad jala tatsuma ja pea kaasa noogutama.
Bible Club – 1:1 (Trash Can Dance, 2019)

Bible Club – 1:1 (Trash Can Dance, 2019)

Kodumaine tee-seda-ise-lähenemist viljelev plaadifirma ja värskekõlalise põrandaaluse eesti muusika edendaja Trash Can Dance on leidnud kassetile jäädvustamiseks järjekordse obskuurse projekti.
★★★★☆
Tallinna elektroonikaduo Bible Clubi kontseptsioon kannab religioosset alatooni, mis mõjub muidu hedonistliku klubikultuuri kohta satiiriliselt, aga tegemist ei ole mingi naljamuusikaga, kuigi…
Compound Minerals – Sacred Evil Spirit  (Ataraxia / Trash Can Dance, 2020)

Compound Minerals – Sacred Evil Spirit (Ataraxia / Trash Can Dance, 2020)

Kunstnik ja produtsent Mihkel Maripuu, kes varjub tume-ambient’i projektis artistinime Compound Minerals taha, võib albumiga „Sacred Evil Spirit” esmapilgul ära ehmatada.
Müürileht