Rohehäkk: aeglasem sõidukiirus

Personaalse jalajälje vähendamiseks on kõige kasulikum loomulikult isiklikust autost üleüldse loobuda, aga kui seda pole eri põhjustel siiski võimalik teha, siis tasub vähemalt keerata rooli võimalikult keskkonnateadlikult. Teadusuuringud ütlevad, et kui valida aeglasem sõidukiirus, on võimalik vähendada summutist väljuvaid süsinikuemissioone linnakeskkonnas 25% ja maanteel 12–18% võrra. Nende numbriteni jõudmiseks peab liikumiskiirus olema võimalikult ühtlane. Lamavate politseinike ees järsult pidurdades, et siis jälle gaasipedaal põhja vajutada, kasvab nii emissioonide hulk kui ka kütusekulu. Aga sujuvalt aeglasemalt kulgedes on võimalik saavutada märkimisväärne võit ka rahakotis.


Foto: Madis Veltman / Postimees / Scanpix

Personaalse jalajälje vähendamiseks on kõige kasulikum loomulikult isiklikust autost üleüldse loobuda, aga kui seda pole eri põhjustel siiski võimalik teha, siis tasub vähemalt keerata rooli võimalikult keskkonnateadlikult. Teadusuuringud ütlevad, et kui valida aeglasem sõidukiirus, on võimalik vähendada summutist väljuvaid süsinikuemissioone linnakeskkonnas 25% ja maanteel 12–18% võrra. Nende numbriteni jõudmiseks peab liikumiskiirus olema võimalikult ühtlane. Lamavate politseinike ees järsult pidurdades, et siis jälle gaasipedaal põhja vajutada, kasvab nii emissioonide hulk kui ka kütusekulu. Aga sujuvalt aeglasemalt kulgedes on võimalik saavutada märkimisväärne võit ka rahakotis.

Aeglasema sõidustiili boonused sellega muidugi ei lõppe. Kui kehtestada linnas piirkiirusena 30 km/h, on tulemuseks pea kümme korda madalam rehvimüra, naastrehvide kulumisest tingitud õhusaaste väheneb 37% ning loomulikult säästab see teiste liiklejate ja mitteliiklejate elusid. Kui vähendada sõidukiirust kõigest 1 km/h võrra, on teele sattunud loomal 2–4% suurem tõenäosus ellu jääda. Kaitse elurikkust, sõida aeglasemalt!

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Rohehäkk: soojenduskott
2 min

Rohehäkk: soojenduskott

Kõige odavam viis krõbedatelt küttearvetelt säästmiseks maksab vähem kui viis eurot. Saage tuttavaks – soojenduskott!
Pühad mootorid ehk Kuidas loodusrahvast sai rallirahvas
6 min

Pühad mootorid ehk Kuidas loodusrahvast sai rallirahvas

Kas Euroopa üks kõige kiiremini autostuv riik peaks jagama oma riigieelarvest heldelt miljoneid spordialale, mis propageerib fossiilkütuste pillavat kasutamist ja autokeskset elustiili?
Andmelugu: Ühe masina sõidujälg
1 min

Andmelugu: Ühe masina sõidujälg

Auto, mida müüakse meile kui vabaduse toojat, jätab endast maha sügavad vaod enamikusse keskkondadesse, mis on pidanud andma selle kokkupanekuks oma osa. Sanna Kartau ja Martin Eelma koostöös valminud andmelugu paneb kokku numbrid, mis auto keskkonnajalajälge selgemalt näha aitavad.
Müürileht