S. Araw Trio XV – Hot Tub in Tallinn! (2018)

„Musical adventures fading into the sunset” – nii kõlab C. Stallonesi Tallinnas salvestatud live-albumi eelviimase loo sissejuhatus. Fraasi võib võtta lihtsalt lüürilise „I’m happy I have a concert” stiilis kõrvalepõikena, aga tarvitada ka abivahendi või legendina, mis aitab Sun Araw’ kõrbelikus neopsühhedeelias ellu jääda.

„Musical adventures fading into the sunset” – nii kõlab C. Stallonesi Tallinnas salvestatud live-albumi eelviimase loo sissejuhatus. Fraasi võib võtta lihtsalt lüürilise „I’m happy I have a concert” stiilis kõrvalepõikena, aga tarvitada ka abivahendi või legendina, mis aitab Sun Araw’ kõrbelikus neopsühhedeelias ellu jääda.

Janunedes struktuuri läbinäritavuse ja klišeede äratundmise järele, tabavad Sun Araw’ga varem mitte kokku puutunuid mitmed vastupidised tunded: segadus, frustratsioon, vajadus kuulda selgust ning ärritus. Psühhedeelia puhul ollakse tameimpalaliku sulavõipopiga juba niivõrd harjunud, et kui ette tuleb atmosfäärile rõhuv helimaastik, tuleb võõrituse vältimiseks panna tööle tahtejõud.

„Hot Tubi” 8 träkki moodustavadki seega pigem ühe nõudliku jada, ühe tripi. Selle korduval kuulamisel võiks olla eesmärk seda rännakut pigem tajuda kui enda tahtele allutada. Silme ette hakkab kerkima low budget indie-vestern, mille peaosas on Michael Cera ning mis esmapilgul tundubki kulgevat robustse ülesehituse, aeglase tempo ja veidrate dialoogidega. À la millennialist Tarkovski. Muusikaliselt viitavad sellele kaootiliste süntekate suhe, kitarri ärplev, juhuslik iseloom, perkussiooni mänglevalt tabamatud rütmistruktuurid ja C. Stallonesi jutlustajalikud vahelehõiked.

Lühidalt öeldes, pead kaasa noogutada ei saa. Kõik tundub liigagi suvaline, liiga free. Kuid lootust ei tasuks kaotada. See album näitab oma ilu nagu loojuv päike. Päev tuleks kõrbes üle elada. Vot siis saabki – nagu igas korralikus vesternis – oranži horisondi poole ratsutada.

Kuula plaati Bandcampist.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Benzokai & Tont – Rap Music Rocks (Serious Serious, 2017)

Benzokai & Tont – Rap Music Rocks (Serious Serious, 2017)

Tondi & Benzokai „Rap Music Rocks” tuleb elektroonilise ambient’i kaugemast otsast, mille kahe-kolmeloolised miniväljaanded (siinkohal EP) tilguvad laiemasse teadvusesse üksiku kasseti või SoundCloudi lingi vahendusel või varahommikul kell neli mõnel suvisel elektroonilise muusika festivalil.
Krikor Kouchian – Pacific Alley (L.I.E.S., 2017)

Krikor Kouchian – Pacific Alley (L.I.E.S., 2017)

Krikor Kouchian on aktiivne Pariisi DJ ja produtsent, kes on loonud muusikat erinevate pseudonüümide alt alates 90ndate lõpust.
Endamisi Salamisi – Women That I Trust (2018)
Foto: Kristjan Mõru

Endamisi Salamisi – Women That I Trust (2018)

Endamisi Salamisi eesti alternatiivse muusika sõpradele pikemat tutvustamist ei vaja. Nüüd on elektroonilise muusika produtsent ja DJ, kes juba enne debüütplaadi ilmumist Areenilt tulevikutähe tiitli sai, andnud välja uue täispika albumi.
Müürileht