sorr – sentience (Trash Can Dance, 2021)

Simon Reynolds on kirjutanud eelmise kümnendi kohta, et see oli periood, mil meeleolu loov muusika, nagu ambient ja new age, tegid suure tagasituleku laiema publiku ette.

Simon Reynolds on kirjutanud eelmise kümnendi kohta, et see oli periood, mil meeleolu loov muusika, nagu ambient ja new age, tegid suure tagasituleku laiema publiku ette.

★★★★☆

Justkui järellainetusena on tunda kerglaselt kulgevate helimaastike kasvavat populaarsust ka kodumaises elektroonikaskeenes. Oluheli albumeid ilmub kodusalvestajatelt eri varjundites rohkem kui kunagi varem. Seda nähtust saaks seletada sooviga luua muusikalisi fantaasiamaailmu, autori isiklikke ajutisi nirvaanasid, mille õndsusest saab osa ka kuulaja. Karl Joosep Malõšev ehk sorr on samuti üks neist artistidest, kelle dream pop’i mõjudega kõlakanga jaoks sobib tabavalt loosung „rohkem heli, vähem muusikat”.

Esimese asjana püüavad pilku lugude väga krüptilised pealkirjad, millest tunnen ära vaid viite looduslikku päritolu psühhoaktiivsele ainele, mis kutsub esile taju, enesetunde, teadvuse ja käitumise muutusi. Õhulised ja kaunid toonid toovad mulle aga tagasi mälestused sellest, kuidas metsas jalutades ema õpetas, milliseid toksilisi taimi ja seeni kindlasti süüa ei tohiks. Visuaalsel osal on artisti muusikas tähtis roll ning see aitab tunnetusele kaasa – olgu selleks 3D-videokunst või klipid valgesse rüüsse riietunud tantsivatest loodushipidest. Oluhelina on see kõik toimiv, kuigi siin ei ole eriliselt meeldejäävaid meloodiaid, senikuulmatuid tekstuure või energilisi tempomuutusi, mis hoiaksid kuulaja tähelepanu otsast lõpuni. Olla üleliia esiletungimatu, kas see ei olegi üks hea ambient’i tunnus?

https://www.youtube.com/watch?v=01b70-z8osc&ab_channel=sorr

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

huerequeque – huerequeque (Trash Can Dance, 2020)

huerequeque – huerequeque (Trash Can Dance, 2020)

Tean, et ma midagi ei tea. See Sokratese pickup line võib praeguses kontekstis kohatu tunduda. Kui ei tea, siis guugelda. Aga kui Google ei aita?
Guard of the Abyss – Melanchol (Trash Can Dance, 2021)

Guard of the Abyss – Melanchol (Trash Can Dance, 2021)

Guard of the Abyssi „Melancholile” valitud palad on salvestatud aastatel 2002–2006 ja need on tiražeerinud kodumaine rahvaloomingu talletaja, kassetimanufaktuur Trash Can Dance.
Gretchen Lawrence – Hunger   (2021)

Gretchen Lawrence – Hunger (2021)

Mida teha, kui silmis pole enam nälga, aga seest põletab ereda leegiga? Lihtne. Loo oma seisundist kunstiteos. Nii nagu Londonis resideeriv Grete Ly Valing ehk Gretchen Lawrence.
Müürileht