Tont – Biomass (Trash Can Dance, 2022)

Kas Eesti džungel on raba? Artist Tondi kassetil väljastatud album „Biomass” suudab tõlgendada ambient drum and bass’i nii, et manatav atmosfäär ei ole higine reiv, vaid pigem sääsepinin ja kastene soomaa.

Kas Eesti džungel on raba? Artist Tondi kassetil väljastatud album „Biomass” suudab tõlgendada ambient drum and bass’i nii, et manatav atmosfäär ei ole higine reiv, vaid pigem sääsepinin ja kastene soomaa.

★★★★☆

„Biomass” on igati kõle ja naturalistlik üllitis, justkui kuuleks loodushelisid läbi raudbetooni. Albumi tugevuseks on aga selle lähenemise kavalalt ajastamine – oskus, mis on ambient-albumi puhul määrav. Esimene lugu „Laguun” on transsi viiv ja neurootiliselt edasi-tagasi kõigutav, võttes väga hästi kokku selgelt tuntava lahkheli ürgse ja loodusliku ning elektroonilise ja modernse vahel, mida album endas kätkeb.

Kuigi dnb-rütmid võivad olla mõnes kohas malbelt ja ebamaiselt pehmed, ei hoia Tont tagasi ka vihasema rütmikaga, et panna mugavustsooni laskuva kuulaja jaoks punkt juba mainitud lahkhelile. Tulemuseks ongi justkui ürginimlikult närviline iidmuusika. Pikad puhkehetked, millest lõikab läbi lähedalolevast roostikust kõlav ergutavalt hirmus ja vali loomalik karje. Ka ASMRi piiril mänglevad vokaalid ei tekita kuulajas täielikku rahu, vaid põhjustavad jaheda loodusliku helimaastiku kontekstis pigem ärevust.

Kõige eelneva koosmõju on see, et tegemist on rajult hästi üles ehitatud albumiga. Kuigi selgelt sajandivahetuseaega meelde tuletavad sünditoonid võivad mõnele klišeelikult mõjuda, ei ole need ega ükski teine element kunagi häirivalt pikalt esiletükkivad. Album teab, millal ja kuidas kuulajaga mängida – olgu selleks lõriseva bassi sissetoomine, loodusheli domineerimine, vali paugutamine trummidel või hoopis muusikast eemaldumine – kõigel on oma aeg ja koht, nagu seda on keset raba jahedal tuuleiilil või ehmatavalt valjul linnulaulul.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Mirrorwell – Forbidden Occult (2022)

Mirrorwell – Forbidden Occult (2022)

Pidin hiljuti tuttavale seletama, mis muusikaline nähtus on täpsemalt dungeon synth. See küsimus oli üllatav, sest olen arvanud, et seoses koopasündi uue laine üha kasvava populaarsusega on see kunagine nišistiil jõudnud juba laiema publiku teadvusesse.
sorr – sentience (Trash Can Dance, 2021)

sorr – sentience (Trash Can Dance, 2021)

Simon Reynolds on kirjutanud eelmise kümnendi kohta, et see oli periood, mil meeleolu loov muusika, nagu ambient ja new age, tegid suure tagasituleku laiema publiku ette. Justkui järellainetusena on tunda kerglaselt kulgevate helimaastike kasvavat populaarsust ka kodumaises elektroonikaskeenes.
Guard of the Abyss – Melanchol (Trash Can Dance, 2021)

Guard of the Abyss – Melanchol (Trash Can Dance, 2021)

Guard of the Abyssi „Melancholile” valitud palad on salvestatud aastatel 2002–2006 ja need on tiražeerinud kodumaine rahvaloomingu talletaja, kassetimanufaktuur Trash Can Dance.
Müürileht