Tõukejõud: Kärt Ruubel

„Tõukejõud” on rubriik, mis tutvustab inimesi, kes tegutsevad muusikaga seotud elualadel. Seekord räägib oma töö eripäradest pianist ning ERSO maine- ja kommunikatsioonijuht Kärt Ruubel.


„Tõukejõud” on rubriik, mis tutvustab inimesi, kes tegutsevad muusikaga seotud elualadel. Seekord räägib oma töö eripäradest pianist ning ERSO maine- ja kommunikatsioonijuht Kärt Ruubel.

Foto: Kaupo Kikkas

Sa töötad ERSO maine- ja kommunikatsioonijuhina. Tavapäraselt kasutatakse „maine” asemel sõna „turundus”. Mida teeb mainejuht?

Katsun tõmmata meediakajastuste ja reklaamidega orkestrile väärilist tähelepanu, mis oleks maitsekas ja tänapäevane ning samal ajal kooskõlas aastakümneid ja -sadu tagasi loodud muusikaga. Kõige põnevam osa minu tööst on suhtlus ajakirjanikega – püüan leida iga kontserdi puhul kõige atraktiivsema aspekti ja esitlen seda ajakirjanikele. Sageli nad tulevadki minu ideega kaasa ning kirjutavad ERSO tegemistest või tutvustavad orkestri liikmeid ja meiega koos ülesastuvaid soliste/dirigente. 

Küsimus, kuidas tuua klassikalist muusikat eri kuulajateni, on ilmselt igavikuline. Kuidas sa kommunikatsioonijuhina sellele ülesandele lähened? 

Kuna ERSO kontserdid on väga eriilmelised, pakume hooaja vältel elamusi väga laiale kuulajaskonnale. Mõtlen iga kontserdi puhul detailselt läbi, mis kanalites oleks sobilik sündmuse kohta infot edastada. Eelkõige katsun tabada sobilikku huvilist ajakirjanduse kaudu. Soovin, et kogu ühiskonnal tekiks isiklikum suhe meie sajapealise orkestri eri liikmetega. Nii on publikul palju lihtsam kontserdisaali jõuda, kui need vapustavad muusikud, kes igal reedel Estonia laval musitseerivad, on neile tuttavad. 

Mis takistusi sulle ette satub ja kas need on kuidagi aja jooksul muutunud?

Kõige raskem on murda inimeste hirme klassikalise muusika ees. Tegelikult on see muusika lihtsalt niivõrd hea ja seetõttu seda esitatakse endiselt ka sadu aastaid pärast teose loomist. Me ei eelda, et publikul on klassikalise muusika vallas kogemusi või teadmisi. Soovime lihtsalt avatust seda kogeda. Kui esitus on kirglik ja sealt õhkab armastust muusika vastu, ei jäta see kedagi külmaks.

Milline on üldse tänapäeval kõige parem viis sõna levitamiseks? 

Mina arvan, et ajakirjanduse vahendusel. Eks sotsiaalmeedial ole ka tõesti oluline roll.

Hiljuti andis ERSO eduka kontserdi klubis HALL, mis tõi kohale ka palju muud rahvast, keda tavaliselt Estonia kontserdisaalis ei kohta. Kuidas see idee sündis ja mis järeldusi te sellest tegite?

On vaja tulla Estonia kontserdisaalist välja selle publiku lemmikkohta, keda tahame meelitada oma kodusaali. Võib-olla osatakse nüüd selliseid elamusi ka meie saali otsima tulla. Sest neid tõesti saab siit.

Sul endal on klassikalise muusika taust. Mis sind selles vallas kommunikatsioonitööd tegema viis ning kas ja kuidas see taust su praeguses töös kaasa aitab?

Ma näen ennast endiselt pianistina ning ei saa ega soovi sellest iial loobuda. ERSOsse kommunikatsioonitööd tegema tõi mind koroona. Elasin 12 aastat Saksamaal, töötasin vabakutselise pianistina ja pandeemia ajal jäid kõik etteasted ära. Paralleelselt kommunikatsiooniülesannete täitmisega mängin ERSOs ka pianistina. Mulle meeldib olla professionaalsete muusikute seas, kogeda eri dirigente ja tajuda, kuidas orkester kõlab iga dirigendiga erinevalt. Ja ma tahan vahendada orkestrimuusika võlusid ühiskonnale, et lõhkuda hirme klassikalise muusika ees. Tegelikult on kombinatsioon lavatagusest ja lavapealsest elust väga rikastav.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Kuidas varastada muusikateost?
ERSO kontserdi „Stereo Is King!” proov techno-klubis HALL. Foto: Ken Mürk / ERR / Scanpix
ERSO kontserdi „Stereo Is King!” proov techno-klubis HALL.
7 min

Kuidas varastada muusikateost?

Kuigi eristused stiilide vahel on praegusel ajal üha enam kuhtumas, jookseb levi- ja nüüdismuusika vahelt endiselt läbi nähtav niit. Kas üks muusika saab olla rohkem muusika kui teine?
Klassikaline muusika end igaühele kätte ei anna
Kärt Ruubel. Foto: Kaupo Kikkas
Kärt Ruubelil ilmus 8. jaanuaril debüütalbum, mida esitletakse 17. jaanuaril Mustpeade majas.
5 min

Klassikaline muusika end igaühele kätte ei anna

Klassikaline muusika ei hoia enam kümne küünega kinni kontserdisaalide seintest ning põimub hoogsalt uute trendidega, kuid paljudele meist jääb suur osa sellest siiski endiselt mõistetamatuks.
Milleks meile süvamuusika? Teeviit algajale
12 min

Milleks meile süvamuusika? Teeviit algajale

Kuidas osata hinnata Drake’i ja Billie Eilishi ajastul Eino Tambergi, György Ligetit või Orlando di Lassot?
Müürileht