Teknorõhkkond on siinse muusikaskeene üle üha tugevamat võimust võtmas – seekordse UEB radaril on kunstniku ja DJ Mihkel Maripuu industriaalset heli õhku paiskav sooloprojekt.

Foto: Alan Proosa

Foto: Alan Proosa

Kes on Compound Minerals?

Metafoorse kõnekujundina on Compound Minerals minu psühhosomaatiline kaksikvend, kelle abil esitlen oma helilist loomingut.

Millise loo peale ütlesid, et vot nüüd tahan ise muusikat teha?

Seda lugu ei suuda ma mälestustest ette manada. Sellisel individuaalsel kujul ei ole seda võib-olla isegi kunagi eksisteerinud. Pigem olen tundnud maast madalast peale erilist kiindumust erinevate pillide vastu. Kui märkan ruumis heliinstrumenti, tekib hoobilt pidurdamatu soov sellega interakteeruda.

Tegutsed praegu elektroonilise muusika leibeli Processed all. Kuidas teie koostöö alguse sai?

Plaadifirma looja Margus Lövega kohtusin esimest korda, esinedes Mürgi peol EKKMis. Veidi aega hiljem avaldas Processed EPl „Various Artists 1” Compound Mineralsi esimese reliisi „Meiosis”. Kuna eesti teknoskeene on äärmiselt omanäoline just selle ühe käe sõrmedel loendatavate aktiivsete produtseerijate poolest, on ülimalt oluline toetada entusiastlikke ning avatud loomuga artiste. Erinevad asjad saavad võimalikuks vaid olukorras, kus sarnaste väärtushinnangute vaimus hoitakse kokku!

Milline instrument/programm on sinu jaoks asendamatu?

Ableton.

Kui sul oleks võimalus teha koostööd ükskõik millise muusikuga maailmast, siis kes see oleks?

Eks neid oleks loomulikult mitmeid, kuid viimastel aastatel on mind jätkuvalt inspireerinud Aviani label head Shifted. Käesoleva aasta suvel õnnestus mul temaga ka isiklikult kohtuda. Tutvumisele järgnenud vestluses olin üpriski üllatunud, kuidas isik, kes on teknomuusika produtsendina oma artistikuvandit avaliku tähelepanu eest pikalt varjul hoidnud, on inimesena tegelikult äärmiselt avatud ning positiivselt meelestatud. Minu jaoks oli see hetk märgilise tähtsusega, kuna ikoonid ja iidolid mõjuvad distantsilt tihtilugu ebamaiste olevustena. Kohtumine Shiftediga andis palju inspiratsiooni ning meelekindlust, et viia ka enda sageli utoopiliste eesmärkidena tunduvad unistused sihile.

Kuidas hindad hetkeseisu eesti elektroonilise muusika maastikul?

Hinnang on ülimalt positiivne. Järjest enam olen üllatunud Tallinna ürituste mitmekesisuses ning neil üles astuvate välisartistide nimistus. Samuti on hea meel tõdeda, et meil on üpriski palju seni avalikustamata kodumaiseid talente, kes paratamatult varem või hiljem laiema avalikkuse ette jõuavad. Korraldame koos Henri Hüti ja Üüve-Lydia Toomperega üritustesarja NŪFORM, mis keskendub eeskätt kodumaiste elektroonilist muusikat viljelevate artistide loomingu live-esitlusele. Tuleb vaid kannatust varuda!

Nimeta mõned hetke lemmikartistid.

Andy Stott, Ancient Methods, Edit Select, Demdike Stare, Yuji Kondo, Levon Vincent, Rrose, Marcel Dettmann, Lucy, Sandwell District, Jonas Kopp, Truncate, Function, Subjected, Sigha, Surgeon.

Millised on Compound Mineralsi tulevikuplaanid?

Plaanis on esitada oma loomingut võimalikult paljudes erinevates olukordades. Naudin väljakutseid, mida ruumid, situatsioonid ning juhused pakkuda suudavad. Iga esinemine on ainulaadne kogemus, seega asendamatu õppetund. Saladuskatte all võin mainida, et enne aasta lõppu on avaldumas midagi värsket.

Kas CM on su esimene katsetus produtsendina või oled omaloominguga ka varem tegelenud?

Teismeeas olen mänginud metal’i sugemetega bändis. Hiljem olen olnud lummatud glitch’i, drone’i ja noise’i esteetikatest ja flirtinud erinevate žanritega mitmete pseudonüümide kaudu, kuid Compound Mineralsi võiks pidada küll esimeseks projektiks, mis rohkem kui varem minu heliloomingu näol laiema avalikkuse ette on laotatud.

Lõid hiljaaegu helitausta Laura Põllu näitusele „The Night Your Mate Danced Like A Tree”. Kuidas see koostöö välja nägi ning mille poolest erineb muusika loomine kunstilistel kaalutlustel sinu tavaloomingust?

Laura pöördus minu poole sooviga teha erinevate meediumide kaudu koostööd. Eesmärk oli siduda näituse füüsiline, visuaalne külg helilise vastega ning rikastada galeriiruumi tunnetamise kogemust. Loomulikult on lähenemised protsessidele erinevad. Vabad kujutavad kunstid tegelevad ikkagi millegi olemusliku ning ajatu tõlgendamisega. Seevastu klubiformaadile keskendudes on eesmärk tekitada peole füüsiliselt aktiveeriv atmosfäär.