Juba väiksest saati muusikaga intensiivselt sinasõber olnud Quarah pakub helisid, mis võiksid olla soundtrack’iks teel kõiketeadmiseni. Eelmise aasta lõpus jõudis ta oma esimese, unenägudes seiklemist meenutava ja eksootilise kõlaga kauamängivani, mil nimeks „Omniscienceˮ.

Quarah. Foto: Rando Arand aka c.o.u.g.h.

Quarah. Foto: Rando Arand aka c.o.u.g.h.

Räägi lühidalt, kes on Quarah?

Siia ellu inkarneerusin ma 1988. aastal Tallinnasse. Just tol aastal said mu vanemad korteri Lasnamäele, kus minu ühtedeks esimesteks lemmikmänguasjadeks olid Radiotehnika kahekõlariline grammofon ja väike roheline pianiino, mis oli täiesti funktsionaalne suure klaveri koopia, ainult et kuskil 20 cm kõrgune. Isegi klahvid olid raskustega. Ma lollitasin selle klaveriga ja see oli väga lõbus, kuid sama palju meeldis mulle tundide viisi erinevaid vinüüle kuulata, mis meil tol ajal kodus olid. Ühel õhtul avastasin, et on võimalik ka plaate scratch’ida, mis üllatas mind nii palju, et sees käis mingisugune nõks, mis hiljem minu elus väga suurt rolli hakkas mängima. Lasteaias olin ma laulmistundide ajal võlutud muusikaõpetaja oskusest klaverit mängida ja ei teinud tihtipeale midagi kaasa, vaid jälgisin ta mängu. Ühel päeval võtsin julguse kokku ja valisin kõige sobivama momendi, mil õpetaja eemal oli, ning proovisin paari klahvi mängida. See oli fundamentaalselt kõige inspireerivam elamus, mida ma tolleks ajaks kogenud olin. Ma tundsin nii selgelt ühendust toonidega, mis klahvide alt tulid, kuid see oli ainult korraks, kuna õpetaja tuli tagasi ja viitas range pilguga, et ma pillist eemalduksin. Astudes esimesse klassi, olid vanemad nõus mulle koolipoisiks saamise puhul kingituse tegema. Minu jaoks oli selleks täiesti ilmselgelt klaver. Mõni päev hiljem oligi pill mul kodus ning sealt algab pikem ja detailsem kogemuste voog, mis kestab siiamaani. Quarah on hüüdnimi, mis tuleneb mu Teadvuse nimest Aquantum Rahunta. Qua Rah. See nimi meenus mulle põhikoolis käies. Otsustasin ühel päeval mediteerida, et saada pea korraks täiesti vaikseks. Kui olin sellega toime tulnud, meenus mulle inspiratsioonivormis, ideena lihtsalt minu pärisnimi.

Millise loo peale sa ütlesid, et vot nüüd aitab, tahan ise muusikat teha?

Ausalt öeldes käis see mõte mul peas juba väga selgelt ilma mingi spetsiifilise loota. Esimese digitaalse helitöötlusprogrammi MAGIX Music Makeriga mängisime KRio (eesti dubstep’i produtsent – toim.) juures olles juba esimeses klassis.

Albumil on päris kõlav nimi „Omniscienceˮ ehk kõiketeadmine. Kas oskad seletada, kuidas väljendub see sinu muusikas?

Iseenesest tahtsin pakkuda selle sõnaga kuulajale võimalust antud võimele mõelda ‒ kuidas ta ennast sellega ette kujutaks. Üritasin representeerida musikaalselt seiklust selle võimeni. Pakkuda nii-öelda soundtrack’i. Ma ei tahtnud kellegi nägemust sellest albumist muuta ning jätsin oma vaatenurga enda teada.

Kas kasutad abivahendeid, et luua muusikaliselt Eesti publikule pigem võõrast, kuid samas eksootilist idamaise kõlaga muusikat?

Paljudele on kindlasti mediteerimine veel võõras. Eks see ongi minu üks põhilistest abivahenditest, mille abil ma muusikat teen. Sama palju aitavad mind ka kõik minuga siin ajas paralleelselt olemasolevad inimesed ja olendid ning elus toimuvad sündmused. Inspiratsiooni jagub väga palju. Meditatsioonid ja teadvuse erinevad tasandid on Idamaades rohkem levinud kui siin. Sealt ka võib-olla seos taolise kõlaga. Ometigi ei keskendu ega mõtle ma muusikat tehes üldse nendele asukohtadele Maal.

Kas eestlased on spirituaalne rahvas?

On küll. Kõik olendid on mingil määral spirituaalsed ‒ see, kui palju nad seda on, on aga väga suhteline ja individuaalne.

Mida toob tulevik plaadifirmale Beaming Light?

Eesmärkide poole püüdlemist ja nende elluviimist. Suure ootushimuga tahaks juba plaanitud artiste välja lasta. Hoiame uute tegijate suhtes silmad ja kõrvad lahti. Ühtlasi tahame lisada meie muusikaformaatide hulka vinüüli.

Milline instrument/programm on sinu jaoks asendamatu?

Instrumentidest klaver. Mitte küll asendamatu, aga programmidest on kindlasti lemmik FL Studio.

Kui sul oleks võimalus teha koostööd ükskõik millise muusikuga maailmast, siis kes see oleks?

Konkreetset ühte muusikut vast ei olegi. Pigem on see üks bänd, kellega ma hetkel kõige rohkem koostööd tahan teha ja kes varsti meie abiga Eestisse ilmub. Kui aga kedagi ikkagi nimetada, siis oleks see vast AFTA-1, kui ta üles leida.

Kuidas hindad hetkeseisu Eesti elektroonilise muusika maastikul?

Olen sellega kursis vaid üldiselt, kuna järgin pigem üksikuid artiste või bände. Isiklikult arvan, et meil on üsna palju murettekitavaid muusikuid, kes üritavad üksteisega sarnased olla, mitte midagi unikaalset luua. Olen siiski õnnelik nende omapäraste tegijate üle, kes meil on.

Nimeta mõned hetke lemmikartistid?

Desertion, Flying Lotus, Steve Roach, David Helpling ja Jon Jenkins, King Jammy, Scientist, King Tubby.