Wick Blaze on biit Hiiumaalt. Wick Blaze on meeleolu. Wick Blaze on katse mõtteid ja tundeid muusikasse tõlgendada, edastada heli abil elamusi.

Foto: Laura Linna

Foto: Laura Linna

Millise loo peale sa ütlesid, et vot nüüd aitab, tahan ise muusikat teha?

Nirvana „Beeswax”. Töötasin terve suve eesmärgiga koguda kokku vajalik summa kitarri muretsemiseks. Sügisel läksin Stockmanni muusikaosakonda, lõin kogu raha letti ning naasin tutika kitarriga, millega plõnnisin suviti lõkke ääres grunget. Taolist energiat, nagu Nirvana suutis edasi anda, pole pärast neid kohanud. Kuulan tänaseni aeg-ajalt nende unplugged albumit – ajatu muusika pulmadeks, matusteks või esmaspäeva õhtul õlle joomiseks.

Sel aastal tähistati esimest korda ülemaailmset Cassette Store Dayd, millega teadvustatakse, et kassett on jälle „IN”. Sul ilmus äsja kahe looga kassett plaadifirmalt TRASH CAN DANCE. Kas sinu jaoks mõjutab formaat muusikat?

Failina on muusika vaid ideetasandil, idee mida saab jagada. Alles füüsilisel kujul on see valmis produkt, toode selle sõna heas mõttes. Film on vaadatav arvutist või telefonist, kuid õige emotsiooni saab kätte vaid suurelt linalt, nii ka muusikaga – täit elamust saab nautida vaid füüsilisel kujul. Hindan enim helikandjana vinüüli. Kassett on sobilik formaat esimeste katsetuste väljaandmiseks või lo-fi muusika jaoks. See, et kassett taas IN on, tuleneb ehk nostalgiast ja 90ndate tagaigatsemisest. Kõige populaarsemad on endiselt produtsendid, kes kasutavad piano-house’i käike, jungle’i breike, tekno robustsust. Võimalik, et proovitakse taastada selle aja fiilingut, kassetil on tulemus mingi ajastu kontekstis autentne, aga mitte midagi enamat.

Viimaste aastatega on kasvanud hüppeliselt produtsentide hulk, kes püüavad mingit töötavat vormi matkides üleöö kuulsaks saada. Kas kuulsus saab olla eesmärk omaette?

Ma ei arva, et kõigi eesmärk on kuulsus, pigem tähelepanu. See, et kuulajaskonnale järjest enam artiste kõrva jääb, on ehk Soundcloudi tõttu, mis on muutnud publiku ja artisti omavahelise suhtluse väga mugavaks. Iga artist, looja tegutseb eelkõige selle nimel, et teda kuuldaks, nähtaks. Tähelepanu püüdmine peab olema kunstniku eesmärk. Kui sellega kaasneb kuulsus, on töö hästi tehtud.

Tallinn Music Week 2014 alustas uute soovijate registreerimist. Kas on plaan osaleda?

Plaanis on registreeruda. Oleksin põnevil, kui avaneks võimalus ka osaleda.

Milline instrument/programm on sinu jaoks asendamatu?

Kasutan Ableton Live’i. Geniaalne programm.

Kui sul oleks võimalus teha koostööd ükskõik millise muusikuga maailmast, siis kes see oleks?

Kindlasti Kanye West. Üks tähtsamaid artiste minu silmis viimased kümme aastat. Kes ei ole vaadanud veel viimast BBC intervjuud temaga, siis see on ikka suht must see materjal. Vaatajate ees rullub tunnikese jooksul lahti kogu tõde praegusest zeitgeist’ist nii muusikamaastikul kui üldises kultuurilises plaanis. Üliambitsioonika multitalendina oskab ta asju veidi teise nurga alt vaadata ja seda loomingusse tõlgendada. Arvan, et peale oma valdkonnaga tegelemise peab artistil olema mingi ideoloogia, millele toetuda, mis ei lase ühte punkti kinni jääda. Suurushullustus on igal juhul voorus. Jagan tema statement’i tollelt intervjuult ja kirjutan sellele iga kell alla: „For me, first of all, dopeness is what I like the most… dopeness. People who want to make things as dope as possible.”

Kuidas hindad hetkeseisu Eesti elektroonilise muusika maastikul?

Väga palju on huvitavaid peosarju ja raadiosaateid mitmetele erinevatele maitsetele. Tundub, et klubidesse tullakse endiselt veel muusika, mitte ainult alkoholi ja vastassoo pärast. Head uut muusikat tuleb igal aastal piisaval hulgal, et teha sellest üks arvestatav kompilatsioonialbum. Ja on näha ning kuulda, kuidas sound kaasajastub, astub maailma trendidega ühte sammu. Üks märksõna hea produkti saamiseks on kindlasti koostöö erinevate artistide vahel. Suurepärane näide on Tommy Cashi viimane lugu: Robert Niko super biit, Tommy isikupärane räpp, filmiinimeste bling video… Seda lugu kajastati isegi „Reporteris”! Kui sa oled „Reporteris” ära olnud, siis see on Eestis juba peavoolu lagi ja edasi nagu polegi kuhugi liikuda. Selles suhtes on internet artisti jaoks suurepärane töövahend. Sa paned oma loo või filmi netti üles ja publikuks on terve maailm. Kui sul on piisav kirg ja hea arvuti korraliku netiühendusega, siis on see tänapäeval parem diil mingi valdkonna omandamiseks kui ükskõik milline kool.

Nimeta mõned oma praegused lemmikartistid?

Kuulan peamiselt džässi ja klassikalist muusikat… Lonnie Liston Smith and The Cosmic Echoes, Max Roach, Pharoah Sanders, Sonny Rollins, Azymuth, Richard Wagner, John Williams, Erik Satie, Vincent Gallo.