Aastal 2011 sigines eesti disainimaailma üks isemoodi bränd, mille loojaks on Kristel Jänes ning mille keskmes on seksikad ja naiselikud bodysuit’id. Konservatiivsemad silmad võisid end küll kinni pigistada, kuid Crystal Rabbit võttis oma loominguga üle naiste riidekapid-pesusahtlid nii Eestis kui ka välismaal.

Kristel Jänes. Foto: Jana Solom

Kas sa oled oma disainitud rõivaste puhul alati nii julge katsetaja olnud, nagu me näeme nüüd Crystal Rabbiti brändi puhul?

Esimene bodysuit, mille tegin, oli kehavärvi ja rindadele oli joonistatud musta kangavärviga kaks suurt Xi. Käisin siis alles koolis ja mingist disainist ei saanud juttu olla – olin lihtsalt noor ja rebel! Enne seda tegelesin klassikaliste rätsepaoskuste omandamisega, kuid võimalusel oli minu töödes alati väikseid detaile ja inspiratsioonikillukesi pesumaailmast.

Mis sind disaini poole tõmbas?

Ma ütleks, et disain kasvas kogemata mu külge. Olen selline kange iseloomuga ka, et kui midagi meeldib, siis lihtsalt teen ega lase ennast kõrvalisest häirida. Siiani on ennast disaineriks nimetada veider, alles harjun selle ideega.

Lugesin, et oled töötanud erootikapoes. Kas põhjus, miks Crystal Rabbiti kontseptsioon just üdini sensuaalne on, pärineb osati ka sellest perioodist sinu elus?

Selleks ajaks oli Crystal Rabbit juba sündinud, pigem võib seda aega lugeda disaini mõttes passiivsemaks. Poodi tööle tõmbas mind eelkõige soov olla seotud minu jaoks sel hetkel enim meeli köitnud nüüdisaegsete pesudisainerite loominguga, mida oli võimalik Eestist leida, ning olla sellest ümbritsetud. Sellised brändid nagu Bordelle, Marlies Dekkers, Made by Niki ja Kriss Soonik olid seal esindatud ja klienditeenindajatöö lihtsalt sobib mu natuuriga hästi. See oli lõbus ja hea kogemus.

Eesti disainis laiutas Crystal Rabbiti sünni ajal taolise mängulise loungerie koha pealt üldiselt tühjus. Kuidas su bränd alguses vastu võeti?

Crystal Rabbit ei ole mingi by the book bränd, mis on loodud laua taga istudes ja reegleid järgides. See algas eksperimentaal- ja lõbu-pärast-projektina kõigi muude tegemiste kõrvalt. Olematu eelarvega projektist kasvas aastatega bränd tänu nõudlusele. Nüüdseks on see mu põhitöö ja olen ülimalt tänulik kõigile oma klientidele, kes mind toetanud on. See on alustava disaineri jaoks üks olulisimaid punkte, et üldse ellu jääda ja edasi areneda. Alles nüüd tunnen, et hoog on sees, ja siit edasi minna on veel pikk maa.

Crystal Rabbiti bodysuit'id. Foto: Jana Solom

Foto: Jana Solom

Kust sa oma kollektsioonide jaoks peamiselt inspiratsiooni kogud?

Kõige suuremaks inspiratsiooniks on naised! Tihti keskendun ühele värvile, kehaosale või detailile ja selle ümber kasvab kõik muu.

Praegu teed enamasti bodisid, kleite ja retuuse. Mis sul tulevikus veel varuks on? Ehk tuleb Kristel Jänese nime alt müügile ka muid tooteid?

Salasoov on ikkagi täielikult pesule keskenduda, eks aeg näitab, mis tulevik toob!

Kas sinu arvates on eesti naine oma seksuaalsuses julgemaks muutunud?

Ma arvan, et eesti naine on igas valdkonnas julgemaks ja eneseteadlikumaks muutunud. Teise inimese sisemaailma me väljast ei näe, kuid mul on hea meel, et tänapäeva ühiskonnas on vabadus tõlgendada seksikat ja sensuaalset enda soovi järgi ning seda ei defineeri enam ainult liibuv kleit ja sügav dekoltee.

Foto: Kertin Vasser

Milline on olnud tagasiside Crystal Rabbitile välismaalt?

Olen alati siiralt õnnelik, kui näen, et keegi teisest maailma otsast on mind sotsiaalmeedia virvarrist üles leidnud, võtnud vaevaks kirjutada ja uurida mu loomingu kohta! Tagasiside on olnud hea ja loomulikult kõige suurem kompliment on see, kui klient pöördub su juurde tagasi.

Kuidas sa enda igapäevast stiili kirjeldaksid?

See on megamiks nüüdisaegsest minimalismist ja külluslikust vintaažist. Mu stiil on naiselik ja viimistletud, kuid kõige tähtsam on mugavus. Garderoob on mul üsna väike ja emotsioonioste ma ei tee, enamasti piilun ja juurdlen päris kaua, enne kui midagi soetan – ja seejärel kannan täie armastusega!

Kas sul on mõttes mingeid huvitavaid materjale või mõni tehnoloogia, millega tulevikus katsetada tahaksid?

Siiditrükk ja tikkimine on kaks teemat, millega sooviksin lähemalt tutvust teha. Sellised käsitöövõtted on ideaalsed, et luua kordumatuid üksikeksemplare.

Mis on sinu kui disaineri jaoks kõige keerulisem aspekt oma töö juures?

Kuna siiani tegutsen üksi ja veedan enamiku ajast õmblusmasina taga, on kõige keerulisem kasvamine – olla efektiivne, eetiline, põnev, loominguline ja jätkusuutlik samal ajal.


Kristel soovitab: viis pesubrändi, mis ei ole Victoria’s Secret! Need disainerid paistavad enim silma oma uuenduslike lõigete, hea brändingu ja eetilise tootmise poolest.

Cristina Aielli – uus noor tegija, kes kosmilise kiirusega pesuarmastajate südamed võitis. Cristina looming on ideaalne kooslus õrnast pitsist, tüllist ja geomeetrilistest joontest. Tõeline haute couture pesu!

Hopeless Lingerie – Austraalia indie-brändide au ja uhkus. Õudusfilmide tumedusest inspiratsiooni ammutanud pesu, mis on mõeldud kõikidele naistele igas suuruses ja vanuses. Super mugav ja ilus pesu, mida tahad kanda iga päev!

la fille d’O – see Belgia bränd hiilgab oma uuenduslike lõigete ja eetilise tootmisega juba aastast 2003.

MARIEYAT – sinu puuvillane made-in-china-pesu pole kunagi enne nii äge olnud!

Karolina Laskowska – tõeline pesukuninganna, kelle looming on sensuaalne ja tehniline teostus perfektne. Tema käe all on sündinud ühed kõige keerulisemad ja imelisemad konstruktsioonid, mida ma näinud olen!

Hoia Crystal Rabbiti tegemistel silma peal siin.