Venetian Snares – Traditional Synthesizer Music (Timesig, 2016)

Näpud põhjas – tunne, mida olen isegi elus kogenud. Säärane olukord tabas eelmisel aastal ka Venetian Snaresi nime all tegutsevat Aaron Funki ning selle lahendamiseks avaldas ta Bandcampi kaudu suurema osa oma kataloogist uuesti. Reaktsioon oli muljetavaldav – tema plaadid olid juba järgmise 24 tunni jooksul platvormi müügiedetabeli tipus.

Näpud põhjas – tunne, mida olen isegi elus kogenud. Säärane olukord tabas eelmisel aastal ka Venetian Snaresi nime all tegutsevat Aaron Funki ning selle lahendamiseks avaldas ta Bandcampi kaudu suurema osa oma kataloogist uuesti. Reaktsioon oli muljetavaldav – tema plaadid olid juba järgmise 24 tunni jooksul platvormi müügiedetabeli tipus.

Uusim üllitis „Traditional Synthesizer Music” on lindistatud live’is ja modulaarsüntesaatoreid kasutades. Tundub, et fännidelt saadud rahaline toetus ei kulunud ainult saia ja kiirnuudlite ostmisele, vaid jäi ka üle, sest tema YouTube’i kontole postitatud videos loo „Magnificent Stumble V2” salvestamisest võib näha väga muljetavaldavat masinaparki. Heliliselt pole plaadi puhul raske tõsta esile sarnasusi näiteks Autechre’iga, erinevused paistavad välja aga just kompositsioonis. Säärane muusika võib olla tihti väga abrasiivne ja kohati raskesti kuulatav, kui ei olda IDMile ja glitch’ile omaste žanritunnustega harjunud, aga kui Autechre’i Maxi tarkvaraga tehtud patch’id on millisekundilise täpsusega kokku arranžeeritud, nagu muusika oleks komponeerinud mõni algoritm, siis Venetian Snares tekitab sellel plaadil hoopis orgaanilisema tunde. Album on voolav, rütmi ja aja muutused on tehtud emotsiooniga, mitte matemaatilist täpsust otsides.

Kui tänapäeva võimalusi arvestades on mõne artisti puhul tunne, et inimfaktor hakkab muusikast kaduma ja asenduma külma loogikaga, siis siin tajub, et mehaanilise kalkulatsiooni asemel on ikkagi inimene.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Uus Eesti Biit: Algorütmid
Algorütmid.

Uus Eesti Biit: Algorütmid

Algorütmid on kaheliikmeline bänd, mis koosneb kahest sõbrast (Mihkel Tomberg, Roland Karlson), kelle ülesandeks on selgitada välja reaalsuse ja heli vaheline seos.
M83 – Junk (Naïve/Mute, 2016)

M83 – Junk (Naïve/Mute, 2016)

M83 on maandunud lettidele oma uue kosmosliku plaadiga „Junk”, mis on oma kõlasuunaga pigem „pila-kultuslik” kui miski liiati tõsiseltvõetav.
Moderat – III (Monkeytown, 2016)

Moderat – III (Monkeytown, 2016)

Apparati ja Modeselektori ühise triloogia kolmas album „III” ei haaku esimesel kuulamisel külge nagu nende eelmine „II”. Võib-olla peabki selle jaoks natuke rohkem hoogu võtma, sest tegemist on kompleksse ja mitmetahulise plaadiga, mis kõlab alguses nagu Thom Yorke ft. potid-pannid. Plinn-plõnn.
Müürileht