Viktor’s Joy – I Used to Be Clean (Grainy Records, 2017)

Aeglase ja kurva kõlaga „I Used to Be Cleani” on kirjeldatud promotekstis kui „lääneliku väljendusviisi ja eestlasliku mõttelaadi” kohtumist.

Aeglase ja kurva kõlaga „I Used to Be Cleani” on kirjeldatud promotekstis kui „lääneliku väljendusviisi ja eestlasliku mõttelaadi” kohtumist.

Täielik chance meeting see siiski pole ning võrdlus uuema indie-folgiga on asjakohane küll – „Childhood Tragedy” kitarripartii võiks kuuluda häbenemata näiteks José Gonzáleze repertuaari. Teisalt seostub Viktor’s Joy paratamatult plaadi levitaja Mauno Meesiti uuema soololoomega, kuigi VJ ulatus on märksa kitsam. Taolise nähtuse olemasolul võiks ehk rääkida mingist uussiirusest pakatavast Eesti-Berliini skeenest.

Siiski pole „IUtBC” folk sama tihedusega kui Simon & Garfunkel või Nick Drake, nii muusikaliselt kui ka ideeliselt. Pärast esmamuljet jäävad alles pigem ohutu igapäevaolme ja lapsepõlvenostalgia, mida iseloomustavad poeetilised pealkirjad ja nende kohustuslik kordamine igas refräänis. Lugu nagu „All the Promises I’ve Ever Made” on küll kõnekas autori enesepaljastuse poolest, kuid jääb samas lohisema ühe ja sama kohmaka struktuuri taha. Poolikuse tunnet kõlab mujaltki – „Black Dog” võiks olla skandinaavialiku gooti-doom’i tubli sissejuhatus, aga lõpeb just enne seda, kui sisse peaks lendama kitarrikärin.

Üldmuljena on „IUtBC” hoolimata nimest niisiis üsnagi malbe ja äärtest ümar plaat, mille võimalik sotsiaalne relevantsus on lähemal Jaan Tättele kui Bob Dylanile. Saan aru, kuidas album on sisekaemus, aga ei saa mööda tundest, et selle mõtestamine tripina mööda 21. sajandi liberaalset ja kanepisuitsust Euroopat on saanud ammu klišeeks.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Bizarre – Beautica  (Seksound, 2017)

Bizarre – Beautica (Seksound, 2017)

Eesti indie-kindlus Seksound jätkab tänuväärset tööd legendaarsete kingapõrnitsemispärlite taas rahva ette toomisel. Tartu bändi Bizarre’i albumid on nüüdseks täies koosseisus vinüülile jõudnud – 2015. aastal „Café de Flor” aastast 1996 ja tänavu debüütalbum „Beautica” aastast 1994.
Homeshake – Fresh Air (Sinderlyn, 2017)

Homeshake – Fresh Air (Sinderlyn, 2017)

Homeshake on olnud alati ekstravertne introvert. Tabanud midagi tänapäeva inimesele liiga omast. Tema eripära indie-skeenes on see, et ta oskab teha tähtsaks selle, mis jääb helide vahele, mitte nende sisse. Tema kaks esimest albumit toimisid väheste vahendite peal, kontseptsiooni lihtsus läks kokku…
Communions – Blue (Fat Possum, 2017)

Communions – Blue (Fat Possum, 2017)

Kui John Hughesi kultusfilmist „The Breakfast Club” peaks kunagi uustöötlus valmima, võiks selle muusikalise poole eest vastutada taani poprokkarite punt Communions. Kaks ja pool aastat ootamist on end ära tasunud ning viimaks on poistel melomaanidele ulatada kauamängiv pealkirjaga „Blue”.
Müürileht