Wolfgang Tillmans – Heute Will Ich Frei Sein EP (Fragile, 2018)

Informeeritud sootsiumile ei ole ilmselt uudis, et muidu fotograafina nime teinud Wolfgang Tillmans on viimastel aastatel ka muusika kallal nokitsenud. Kui niipidi vaadata, siis eks see kõik üks aparaatide värk ole, mis siin ikka üllatuda.

Informeeritud sootsiumile ei ole ilmselt uudis, et muidu fotograafina nime teinud Wolfgang Tillmans on viimastel aastatel ka muusika kallal nokitsenud. Kui niipidi vaadata, siis eks see kõik üks aparaatide värk ole, mis siin ikka üllatuda.

Plaadi esimene pala, mis on ühtlasi ka nimilugu, on valminud koostöös LA duoga Wreck and Reference, kes muidu vehivad teha metal’it, kasutamata ühtegi metal-muusika instrumenti. Sedakorda on välja kukkunud varajane EBM, mis omandab oma parimad atribuudid alles saksakeelsena, mistõttu seda armastatakse teinekord ka marsimuusika saatel toimuvaks saksakeelseks haukumiseks nimetada. Äratuntavalt saksapärane on ka pala „Completely Changed”, mis ei ole just kaugel Kraftwerki kõladest.

Nende lugude järel võib kahtlustavam vaim juba aimama hakata, mis juttu see lühialbum täpselt ajab. Nii otseses kui ka ülekantud tähenduses paistab, et kuulajale pajatatakse mehhaniseeritud liikumisviisidest. Seda on nii Mercedesega kruiisimine kui ka elektroonilise kehamuusika järgi tantsimine. Võib järeldada, et kukeseent Tillmans just väga ei kuula.

Ja et kõik oleks selgemast selgem, siis plaadi viimane träkk koosneb töötlemist saanud autoalarmist. Selle toel võiks püstitada ka hüpoteesi fotograafilise muusika võimalikkuse kohta – kui fotograafiale on ette heidetud vuajerismi, annab seda laiendada ka keskkonnahelide ülesvõtmisele. Paistab, et ka muusikuna on Tillmans jäänud fotograafiks.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Damien Dubrovnik – Great Many Arrows (Posh Isolation, 2017)

Damien Dubrovnik – Great Many Arrows (Posh Isolation, 2017)

„Arrows 1”, külm, naha alla voolav noise, kus Rahbek ekstaatiliselt sõnu pritsides müraga üheks tundub lahustuvat, on eepiline sissemarss. Tulevane klassika, mille eest lapsevanemad on poegi-tütreid praegu hoiatavad, kuid mille ettekanne 100 aasta pärast Estonia futukontserdisaalis välja müüakse.
Phase Fatale – Redeemer (Hospital Productions, 2017)

Phase Fatale – Redeemer (Hospital Productions, 2017)

Phase Fatale’i debüütalbum „Redeemer” maalib kuulajale pildi trööstitust postapokalüptilisest maailmast, kus vaimset ja füüsilist lunastust on võimeline pakkuma vaid välisilma salgav hedonism ja konstantne ekstaatiline seisund.
Müürileht