Plaadiarvustus: Hexvessel – No Holier Temple (Svart Records, 2012)

Selle bändi ja plaadi lugu võib jutustada justkui kujuteldava Skandinaavia õudusfilmi süžeed – seltskond hipisid läheb droogidest põhjustatud läbipõlemise järel metsa sisemist tasakaalu otsima ja siis… Siis võib juhtuda mida tahes, sest Hexvesseli muusika kannabki ehk endas aukartust ümberringi laiuva looduse sisendusjõulise tardumuse vastu, kuid samas ei tea neist keegi, mida too loodus kavatseb, ei taju lõpuni tema rütmi, ei mõista varje ja varjamisi puude taga ega sahinaid rohus.

Selle bändi ja plaadi lugu võib jutustada justkui kujuteldava Skandinaavia õudusfilmi süžeed – seltskond hipisid läheb droogidest põhjustatud läbipõlemise järel metsa sisemist tasakaalu otsima ja siis… Siis võib juhtuda mida tahes, sest Hexvesseli muusika kannabki ehk endas aukartust ümberringi laiuva looduse sisendusjõulise tardumuse vastu, kuid samas ei tea neist keegi, mida too loodus kavatseb, ei taju lõpuni tema rütmi, ei mõista varje ja varjamisi puude taga ega sahinaid rohus.

Hexvessel on üks neist bändidest, kes näib kuuluvat ehk pigem aastasse 1972 kui 2012. Kuid lihtlabaseks nostalgiaks seda siin ka nimetada ei saa. Kõik 56 minuti sisse mahutatud 11 laulu liiguvad tehniliselt võttes tuttavaid radu – proge, psühhedeelia ja folk on äratuntavalt läbipõimunud. Kuid küsimus on muus. Kõige kiuste näib Hexvessel ütlevat, et me EI SAA mäletada kõike väga sirgjooneliselt, et meie maailm on täis rikkeid ja ehk päriselt, puhta lehena tagasi minna pole enam võimalik.

Nii ongi, et kui te olete tolle inglase Mat McNerney juhitud soome bändi puhtmuusikalises võimekuses veenduda jõudnud (ning selleks ei kulu kaua – juba näiteks teine laul „Woods To Conjure” oma trompetipartiiga avaldab muljet), tunnete te ära, et siinsed kaunilt üles ehitatud meloodiad pole mitte lihtsalt ilusad, vaid ka tihtipeale ärevad, pahaendelised ja kõiksuse enesega vastakuti seismisest krambis. Pikemad lood toovad selle efekti kohe kindlasti kohale. 13-minutiline „Unseen Sun” püsib staatilisena, edeneb siis kohati bluusiks ja katsub olla ekspressiivne, kuid kustub ometi ilma lohutava leevenduseta. Pisut lühem „His Portal Tomb” jällegi hoiab end pinges Black Sabbathi vaimus tumeriffi abiga. Ning kohe pärast seda – te ju kuulete, kuidas laulu „Are You Coniferous?” immitseb tasane, paljulubav paanika, eks ole?

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Sander Saarmets – Bleu Précieux (Glitch Please, 2025)

Sander Saarmets – Bleu Précieux (Glitch Please, 2025)

Sander Saarmetsa „Bleu Précieux” ei karda võtta omaks abstraktseid ja avangardseid kontseptsioone. Tulemuseks on teos, millesarnast annab elektroonilise muusika maastikul tikutulega taga otsida.
Lummatus – Vihmakõnõ (LUMM Records, 2025)
1.90.5-XRNRFU4WSTQLF4VM4CHOIOBKWE.0.1-1

Lummatus – Vihmakõnõ (LUMM Records, 2025)

Mitte ammu meenutas siinne elektroonilise pärimusmuusika skeene keskmise Eesti majutusasutuse täituvust väljaspool suve, ent nüüd on pilt tublisti kirevam ja uusim tulija ses vallas on Lummatus.
Echo Lucida – Devoid of Reactions (Plaster Fe, 2025)

Echo Lucida – Devoid of Reactions (Plaster Fe, 2025)

Nostalgiaannus Echo Lucida plaadil väljendub aegade, kohtade ja tunnete taasloomises, mitte selles, et teatavad saundid pärineksid justkui kellegi teise plaadilt.
Müürileht