Plaadiarvustus: Multiphonic Rodent – Civilisation EP (2013)

Osa multiinstrumentalisti Erki Hõbe sooloprojekti Multiphonic Rodent uuest EPst „Civilisation” on mehe enda sõnul valminud orgaanilistes farmides tsivilisatsiooni eirates. Lääne tsivilisatsioon ongi selle plaadi kontseptsiooni keskpunktiks.

Osa multiinstrumentalisti Erki Hõbe sooloprojekti Multiphonic Rodent uuest EPst „Civilisation” on mehe enda sõnul valminud orgaanilistes farmides tsivilisatsiooni eirates. Lääne tsivilisatsioon ongi selle plaadi kontseptsiooni keskpunktiks.

Keskpunktiks, mida Hõbe kirjeldab ise kui keskkonda „kus elu on neetud ja maailm hukas”. Sellest hoolimata ei tervita meid plaadi nimilugu kuulama asudes peale fraasi „mulle ei meeldi tsivilisatsioon” ei morbiidne või halav saund, kujutluspilt musta tossu eritavatest korstnatest ega antidepressandipurki tühjendavatest karjäärisõltlastest. Oleks hoopis justkui keskaegne lossiläbu, kus soundtrack’iks ketramas ajale omane helge kitarrinäppimine ja flöödihelid, millest peatselt aga mudase vokaali ning indie-roki kitarridega üle sõidetakse. Seesama drastiline üleminek vajutab korraks küll adrenaliinipedaalile, aga detaile ja jõudu, mis terveks looks tähelepanu endasse suudaksid imeda ning kakskümmend korda järjest uuesti play’d vajutama kutsuksid, siit esile ei kerki. Hõbe palju mõjuvam poolus avaldub aga loos „Elu teravad maitsed”, mis endas sügava hauakaevaja vokaali, kajaefekti ning hüpleva ja veniva meloodiavahetuste kooslusega huvitava kombinatsiooni moodustab. Lisaks veel loo „Happiness Is Within You” intro, mis hiljem küll mulle isiklikult kergelt vastumeelse džässiliku suuna võtab. Kõrv see-eest nõuaks kas või seitse minutit järjest just neid esimesi takte. Säravaimaks esituseks kujuneb plaadil aga kindlasti „Winter Song”, millest Hõbe oreli, sündi ja perkussiooni abiga eepilise kulminatsiooniga teose vormib.

Ilmselgelt on tegu intelligentse ja mitmekülgse plaadiga, aga kohati kipub see mitmekülgsus enda vastu töötama. Tulemuseks on see, et kui ühte viisi armastama hakkad, jõuab sellele juba loo teine, mitte nii väga imponeeriv poolus sisse sõita. Nii ma siin siis ketran juba mitmendat korda mõne loo esimest kolmekümmet sekundit.

https://soundcloud.com/stereom/multiphonic-rodent-1

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Kreemikast – Õnn ja rõõm (2025)

Kreemikast – Õnn ja rõõm (2025)

Kreemikasti uues albumis on maailmavallutamise jõudu, soojust, elevust, kerget särinat, iha ilma vihata.
Meisterjaan – Meeleheina valvur (Õunaviks, 2025)

Meisterjaan – Meeleheina valvur (Õunaviks, 2025)

Meisterjaani uus album teeb põike traditsioonilisema helipildi poole, mis kõlab tema loomingu kontekstis iroonilisel kombel vägagi värskelt.
Sander Saarmets – Bleu Précieux (Glitch Please, 2025)

Sander Saarmets – Bleu Précieux (Glitch Please, 2025)

Sander Saarmetsa „Bleu Précieux” ei karda võtta omaks abstraktseid ja avangardseid kontseptsioone. Tulemuseks on teos, millesarnast annab elektroonilise muusika maastikul tikutulega taga otsida.
Müürileht