Plaadiarvustus: Pastacas & Tenniscoats – Yaki-Läki Versions (Õunaviks, 2014)

Eelmisel aastal ilmus Õunaviksi alt plaat „Yaki-Läki”, mille retsept oli üpriski eksootiline – rändav nokitseja Ramo Teder ehk Pastacas ja jaapani lo-fi-muusika grupeering Tenniscoats. Maitseelamus oli eksperimentaalne, veider, mängulustist pakatav ja konarlikult ilus. Nüüd on võimalik kuulata selle albumi remikse, mis on pressitud seekord vinüülile.

Eelmisel aastal ilmus Õunaviksi alt plaat „Yaki-Läki”, mille retsept oli üpriski eksootiline – rändav nokitseja Ramo Teder ehk Pastacas ja jaapani lo-fi-muusika grupeering Tenniscoats. Maitseelamus oli eksperimentaalne, veider, mängulustist pakatav ja konarlikult ilus. Nüüd on võimalik kuulata selle albumi remikse, mis on pressitud seekord vinüülile.

„Versions” on kui uhke Rootsi laud, kus valikus hõrgutavad suupisted igale maitsele. Menüü on maitsekalt tasakaalus, kuid samas mitmekülgne ja isikupärane. „Kokkadeks” on väärikas seltskond muusikuid ning kodumaiste artistide seas vürtsitavad LPd ka tõusva päikese maa interpreedid. Juba esimese looga (Daisuke Namiki remiks „Sinu plaatidest”) saab mõnuleda hommikuuimasuses ja märkamatult järgmise pala „Cup of Freedom” (Galaktlani töötlus) saatel elutoast kööki kohvi järele reivida. Palavad sõõmud muudab nautimuseks Epifoliumi „Yaki Udoni” muusikaline udu, mille saatel laisalt aias askeldava naabrimehe või -naise tegevust jälgida. Eksperimentaalsusele lisatakse pipart vahepalaga „Kuu peal ära uisuta”, milles naivistlik helikeel ja lüürika hetkeks müstikast äratavad. Fleckfumie teisendus „Yaki Udonist” on aga mõnus suvine reisimuusika alternatiivsemas kastmes. Mitmetahulisusega lööb kõige enam „Silmapiir”, kus Taavi Tulevi elektrooniline helikeel puudutab õrnalt, kuid tuntavalt tegelikkuse müstifikatsiooni. Plaadi lõpetab Imandra Lake’i indie-versioon loost „Sinu plaadid”, kuid Daisuke Namiki remiksile kipub see originaalsuse poolest pisut alla jääma.

„Yaki-Läki Versions” on valem meeldivaks hommikuks, mille saatel ärgata ja oma meeli virgutada. Olla pisut endaga, vahetevahel muiata ja paari lugu kaasa ümiseda, kuniks argipäev koduust tasapisi sulgema sunnib.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Plaadiarvustus: Pastacas & Tenniscoats – Yaki-Läki (Õunaviks/Afterhours, 2013)

Plaadiarvustus: Pastacas & Tenniscoats – Yaki-Läki (Õunaviks/Afterhours, 2013)

Ükskord tegid eesti eksperimentaalfolkar ja jaapani lo-fi ilumuusika duo koos plaadi, mis oli äärest ääreni mängurõõmu täis. See ei levinud küll kulutulena, aga leidis siiski oma väärilise koha ahjuküttega kodudes ja rändajate kõrvaklappides.
TOP 10: Pastacas
Pastacas ehk Ramo Teder.
3 min

TOP 10: Pastacas

Olen Pastacas ehk Ramo Teder ja proovin siia tippida oma lemmikinstrumente, kuigi ma tegelt miski pillimees ei ole ja ühtegi pilli mängida ei oska ja ehk seepärast ka neid erinevaid nii palju proovint olengi. Lähtun sellest, et pistan aint need pillid, mida ise mängint olen.
Plaadiarvustus: Imandra Lake – Avane (Seksound, 2014)

Plaadiarvustus: Imandra Lake – Avane (Seksound, 2014)

„Shoegaze on shoegaze,” ütles üks tuttav hiljuti mu küsimuse peale, mida ta Imandra Lake’ist arvab. Eks see ole jah nii, et shoegaze kulgeb ikka oma kaunist rada mööda, aga tekitab harva mingeid superuuenduslikke võnkeid.
Müürileht