Mauno Meesit – Varjudemaa (Grainy Records, 2015)

Täna, 7. aprillil tähistab Mauno Meesit Tartus Genialistide klubis kontserdiga oma telesarjale „Varjudemaa” loodud samanimelise soundtrack’i ilmumist vinüülil. Järgmisel nädalal, 15. aprillil avaneb sama võimalus kõigile tallinlastele ning sedapuhku Kirjanike Maja musta laega saalis. Mart Alaru kirjutas plaadist lähemalt.

Täna, 7. aprillil tähistab Mauno Meesit Tartus Genialistide klubis kontserdiga oma telesarjale „Varjudemaa” loodud samanimelise soundtrack’i ilmumist vinüülil. Järgmisel nädalal, 15. aprillil avaneb sama võimalus kõigile tallinlastele ning sedapuhku Kirjanike Maja musta laega saalis. Mart Alaru kirjutas plaadist lähemalt.

Mauno Meesiti uus instrumentaalne album „Varjudemaa” kõlab nagu soundtrack inimtühjale majale, mis on täidetud mälestustega; võib-olla isegi inimtühjale külale, kuhu keegi on sattunud oma nooruspõlve meenutama. Ja juba nimigi annab aimu muusika meeleolust, mis on kummituslik, melanhoolne ja mõtlik.

Kuigi „Varjudemaas” ei ole kasutatud vokaale, mõjub plaat väga hingestatult. Pillid on sisse mängitud tundega, mis toetab seda sama kummituslikku olekut – inimesi nagu pole, aga hing on kahtlemata sees. Kitarr jutustab oma lugu, taustaks kostuvad aeg-ajalt poognaga mängitud ülemhelid, mis annavad muusikale mälestusliku maigu, lood sulavad loomulikult üksteise sisse ning sobituvad kõik ühiseks meeleolu-tervikuks. Kohati võib „Varjudemaa” olla suisa painav oma raskemeelsuses, mis tuleb osades palades esile tänu muusikaliste motiivide kordustele. Samas saab öelda, et tasakaaluks leidub ka hingamisruumi. Rikkalik helimaastik on siin minu arvates see, mis annab kujutlusvõimele ohtralt sööta ja pakkub detaile, millesse süveneda.

„Varjudemaa” on hea mõtiskellu laskumiseks, melanhoolia väljaelamiseks ja üksinduse täieõiguslikuks nautimiseks vaiksetel õhtutel. Selles albumis pole sõnu, aga ta kõlab nagu luule, kohati depressiivne, kuid kahtlemata kõnetav.

Liitu Tartu ja Tallinna üritustega Facebookis.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Windom – Tart Tart (Pater Noster, 2016)

Windom – Tart Tart (Pater Noster, 2016)

Tõtt-öelda polnud mul aimugi, kelle või millega täpselt tegu on, kui seda arvustust kirjutama nõustusin. Sain vihjeks vaid nii palju, et mulle võib selline asi ilmselt peale minna, ja tõepoolest – läheb ja mitte vähe.
Roly Porter – Third Law (Tri Angle, 2016)

Roly Porter – Third Law (Tri Angle, 2016)

Roly Porter oli mõned aastad tagasi võimeka, ent kergesti unustatava briti dubstep’i duo Vex’d üks osapool. Sooloartistina on ta aga liitunud selliste artistide nagu Tim Hecker, Ben Frost ja Yellow Swans ridadega, tehes filmilikku noise’i, mis loob silla avangardi ja mainstream’i vahele.
Galerii: Tallinn Music Week 2016

Galerii: Tallinn Music Week 2016

Tallinn Music Week on selleks aastaks otsad kokku tõmmanud, aga hetki, mida meenutada, jagub ilmselt veel pikalt. Olgu nende hulgas siis meeliülendavaid või kesised, oma leidis laiahaardeliselt festivalilt ilmselt igaüks.
Müürileht