Body Machine Body puudutab muusika tumedamaid pooluseid

Laupäeval, 2. septembril toimub Kultuuriklubis Kelm seitsmendat korda tumemuusikafestival Body Machine Body, kus astub üles artiste viiest erinevast riigist.

Laupäeval, 2. septembril toimub Kultuuriklubis Kelm seitsmendat korda tumemuusikafestival Body Machine Body, kus astub üles artiste viiest erinevast riigist.

Electronic Substance Abuse. Foto: press

Electronic Substance Abuse. Foto: press

Kanadast saabub Tallinnasse dark electro bänd iVardensphere, kelle loomingule on iseloomulikuks tribal rütmid, karmi kõlaga vokaal, etno-osakond, analoogbassiliinid ja massiivne astumine.

Teine esineja ESA: Electronic Substance Abuse on erinevates ekstreem-metal’i bändides kaasa teinud Jamie Blackeri ühemeheprojekt, kes on varasemate koosluste vaibi edasi kandnud elektroonilisse muusikasse. 2002. aastal ilmavalgust näinud ESA sõi end kiiresti rhythmic noise’i skeenesse ning olenemata sellest, et tema muusikas on alati olnud olulisel kohal meloodiad ja atmosfäär, pole ta kunagi murdnud truudust rütmimürale ja tantsumuusikale.

Põhjanaabreid tuleb seekord esindama Cardinal Noire, kelle repertuaari võib kirjeldada žanriga electro-industrial, milles pole põrmugi kaubanduslikkust ega halastust ja mis sobib kindlasti ka kitarrisema industrial’i austajatele, mis sest, et traate asendavad rajud sündihelid.

Ka lätlased on sel aastal Body Machine Bodyl platsis, seekord Podruga kehastuses, mis on nagu nuga, kahvel ja lendav taldrik, kuhu on serveeritud kosmilise garneeringuga tumeelektrot, unelevat naisvokaali ja keel põses postsovetlikku tunnetust.

Eesti koondist esindavad aga Crash Test Money, kellelt võib oodata muusikat, kus Sheffieldi industrial kohtub Detroidi techno’ga, lisandina mahlakad jutusämplid ja maitsekas helikeel, ning Martians – selle aasta festivali üks helgemaid artiste, kelle muusikas võib tunda 90ndate breigimuusika taaskehastust, vana kooli Kraftwerki tõugu elektrot ja isegi Scooteri ohtu hardcore techno’t.

Üritus Facebookis.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Uus eesti biit: Oudeis
Oudeis. Foto: Evert Palmets (Body Machine Body)
Oudeis.

Uus eesti biit: Oudeis

Oudeis on artist, kelle muusikat on kohalik kassetinduse isa Trash Can Dance nimetanud „tööstussümfooniaks ja ülistuseks industriaalsele draakonile”. Tõeliste masinate „muusikat” on ta kogenud otsekontaktis, ehitades sellele üles nii kõnealuse kui ka industriaalsele techno’le keskenduva kõrvalprojekti Democide.
Silence. Silent Cinema Soundscapes – kaasaegne muusika kohtub tummfilmidega
Kaader D.W. Griffithi filmist „An Unseen Enemy” (1912)

Silence. Silent Cinema Soundscapes – kaasaegne muusika kohtub tummfilmidega

Helikopteris on end sisse seadnud isemoodi sündmus Silence. Silent Cinema Soundscapes, kus 20. sajandi alguse avangardfilme saadab nüüdisaegne muusika kohalikelt, kuid ka pisut kaugematelt tegijatelt. Järgmine, 3-osaline seanss toimub juba homme, 30. augustil kell 20.30.
Müürileht