Helikopteris on end sisse seadnud isemoodi sündmus Silence. Silent Cinema Soundscapes, kus 20. sajandi alguse avangardfilme saadab nüüdisaegne muusika kohalikelt, kuid ka pisut kaugematelt tegijatelt. Järgmine, 3-osaline seanss toimub juba homme, 30. augustil kell 20.30.

Kaader D.W. Griffithi filmist „An Unseen Enemy” (1912)

Kaader D.W. Griffithi filmist „An Unseen Enemy” (1912)

Võimalikult mitmete elektroonilise muusika žanritega eksperimenteeriva artisti Oudeisi muusika saatel tuleb näitamisele René Clairi 1924. aasta film „Entr’acte”, mis kuulub ürituse dadaistlike mõjutustega tööde riiulile. Algselt balleti vaheaegade ajal linastumiseks mõeldud lühifilmist kujunes aga iseseisev teos, kus teevad etteaste mitmed tuntud nimed 20. sajandi alguse Pariisi avangardi seast, sealhulgas Erik Satie, Marcel Duchamp, Francis Picabia jt.

Õhtu teiseks filmiks on D.W. Griffithi „An Unseen Enemy” (1912), mida saadab pianist ja helilooja Reinis Kampe, kes varemgi filmidele muusikat loonud. „An Unseen Enemys” astuvad esimest korda kinolinale õed Lillian ja Dorothy Gish, kes peavad filmis rinda pistma oma rahaahne majahoidjaga.

Kolmanda teose muusikalise poole eest vastutab Silence. Silent Cinema Soundscapes projekti kuraator Żeńska Forma ning filmiks Charlie Chaplini 100. sünniaastapäeva puhul režissööri 1917. aastal valminud „Immigrant”, mis kujutab armastusloo katte all 20. sajandi alguse immigratsiooni olemust Ameerikas, seda nii otseselt kui läbi peene sümbolismi.

Muideks, Silence. Silent Cinema Soundscapes pakub muusikutele võimalust üritusest esinejana osa võtta. Selleks tuleb aadressil silencemusictallinn@gmail.com saata väike jupp mõnest filmist, mida saadab teie enda muusika.

Üritus Facebookis.