Benzokai & Tont – Rap Music Rocks (Serious Serious, 2017)

Tondi & Benzokai „Rap Music Rocks” tuleb elektroonilise ambient’i kaugemast otsast, mille kahe-kolmeloolised miniväljaanded (siinkohal EP) tilguvad laiemasse teadvusesse üksiku kasseti või SoundCloudi lingi vahendusel või varahommikul kell neli mõnel suvisel elektroonilise muusika festivalil.

Tondi & Benzokai „Rap Music Rocks” tuleb elektroonilise ambient’i kaugemast otsast, mille kahe-kolmeloolised miniväljaanded (siinkohal EP) tilguvad laiemasse teadvusesse üksiku kasseti või SoundCloudi lingi vahendusel või varahommikul kell neli mõnel suvisel elektroonilise muusika festivalil.

EP lühisust võimendab seegi, et sisuliselt koosneb see kahe loo kahest miksist, mis on mõlemad ühtmoodi obskuursed. Nagu üllitise pealkirjastki aimata võib, on sõnalisel esitlusel märksa kesksem koht, kui tavaliselt elektroonilistest helimaastikest oodata võiks.

Minu asjatundmatusest hoolimata tundub Tondi & Benzokai sõna mulle eeskätt kusagilt räpimaailma perifeeriast pärinev ja dekonstrueeriv – pigem passiivne või ehk paremas võtmes sensuaalne – kui agressiivne sõnaosav trikster. See siin ei ole EiK või Suur Papa, vaid lähemal ehk hoopis Aaron Stainthorpe’i rõõmutule soigumisele, kui MDB katsetas kunagi räpilooga „Heroin Chic”. Siiski peitub „RMRi” aeglastes, peaaegu sosisevates värssides teatud haakuvust, mis lisab lugudele keskset struktuuri, mida varasema Tondi puhul (vt „Rändurvaim”) just puudu jäi.

Ilmselt ongi rap music siin rohkem nagu provotseeriv konstrukt, mille taga peituvad analoogne, digitaalne või tont-teab-mis-helitehnoloogia. Kusagil undavad analoogsed bassid, mujal reverb’ist nõretavad trummid. Kui mullu kevadel Tonti et al. MIMstuudios nägema sattusin, ei saanudki lõpuni aru, kas see on publiku ja esineja rituaalne muusikatapmine või mingi 21. sajandi uus teadvus. Samas, kui eesmärgiks on kuulaja ebamugavus või üle piiri ajamine, ei lajata Tont & Benzokai kogu jõuga vastu nägu, vaid on pigem ebamugav kihelus, mis kratsimise peale ainult süveneb.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Benzokai – Identities Too Abstract (Baba Vanga, 2015)

Benzokai – Identities Too Abstract (Baba Vanga, 2015)

Esimesed sõnad, mis mul Baba Vanga albumi „Identities Too Abstract” kuulamisel pähe tulid, olid „ärevus”, „õud” ja „vangistus”. Kaks avalugu on klaustrofoobilisemad kui ülejäänud, kuid kohati jätab plaat ruumi ka hingamiseks.
Tont – Rändurvaim / Poon – Edasi

Tont – Rändurvaim / Poon – Edasi

Helimaastikuartistid Tont („Rändurvaim”) ja Poon („Edasi”) kõlavad kokku nagu Kukemuru festivali paheline vanem vend. Erilise infoküllasusega kumbki silma ei paista, ent nii palju on teada, et kaks entiteeti on üheskoos esinenud küll.
Taavi Tulev / Kristjan Raidna – AB (Detroit Underground, 2017)

Taavi Tulev / Kristjan Raidna – AB (Detroit Underground, 2017)

Helimaastikuvõlur Taavi Tulev on avaldanud (koostöö)albumi „AB”, kus 2 x 37 minutit töötleb kõrvu Tulevi süntesaatorite ja Raidna flöödihelide koostöös loodud džässilik atmosfäär.
Müürileht