DND – Kesköine (Gramophonetree, 2020)

Aasta lõpp võib mõjuda rusuva ajana – vähesed päikesetunnid ja külm õhk. Kolmainsuse saavutamiseks on mõttekas segada kompotti ka värske masendusmaiguline muusika. DND plaat „Kesköine” on selle otsekohese ülesande jaoks kui rusikas silmaauku.

Aasta lõpp võib mõjuda rusuva ajana – vähesed päikesetunnid ja külm õhk. Kolmainsuse saavutamiseks on mõttekas segada kompotti ka värske masendusmaiguline muusika. DND plaat „Kesköine” on selle otsekohese ülesande jaoks kui rusikas silmaauku.

★★★☆☆

Melanhoolsest indie rock’ist shoegaze’ini kõikuv album flirdib vahepeal autoaknast mõtlikult väljavaatamise klišeedega. Samas täidab ta sedasama rolli täiesti korrektselt ning kuulaja silmade ette kangastub väga selge visioon albumi pakutavast kurbnostalgilisest tujust.

Albumi kahjuks räägib aga laulude ebaühtlane tase. Madalamatel hetkedel jääb mulje, nagu püütud oleks lihtsalt kauamängiva jaoks piisavalt sisu välja punnitada, ning peale tükib been-there-done-that-tunne. Efektidesse uputatud vokaal tundub justkui üritavat seda keskpärasust peita, kuid mõjub hoopis vastupidiselt. Pala „Helistasin jumalale” jätab näiteks suhu keskearoki maitse. On aga ka kirkaid hetki. Ülimalt melodramaatiline „Lugu vinüülilt” on oma tõsiduses siiralt kaasahaarav; energiline „Sõnade taha” tõotab aga juba lõbusat live-energiat.

Üldiselt on ilmselge, et DND on küps ja igati pädev grupp, kuid mõneti jääb niigi lühikesel albumil (mõned minutid üle pooltunni) vajaka inspiratsioonist, eriti võrreldes bändi varasema loominguga (mõtteisse tuleb AC/DC sündroom). Teisalt aga on mitmel palal n-ö raadiohiti potentsiaal täitsa olemas. Pehme melanhoolia, mis on kätketud igati äratuntavasse, ohutusse pakendisse.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Taak – Põgenemiskatse (2020)

Taak – Põgenemiskatse (2020)

Eesti pikima ajalooga doom-bänd on kulgenud alati pigem selle žanri äärealadel.
Horror Dance Squad – No Flag Will Fly Forever (2020)

Horror Dance Squad – No Flag Will Fly Forever (2020)

Metal-muusikat nimetatakse tihtilugu ebaküpseks, lapselikuks žanriks. Kuigi selline väide on omaette võetuna naeruväärselt pisendav, ei saa eitada, et metal-bändid on sageli energilised, mänglevad ning hoiakult nii idealiseerivad kui ka idoliseerivad.
Wolfredt – Tides (Moment of Collapse, 2020)

Wolfredt – Tides (Moment of Collapse, 2020)

Trummar Margus Voolpriidu (Pia Fraus, Jan Helsing jt) projekt Wolfredt maalib oma kolmandal pikaltmängival „Tides” laia pintsliga kärisevaid helimaastikke, tehes sealjuures sügava kummarduse postrokitraditsioonile.
Müürileht