Genka & Dew8 – Oleg (Legendaarne, 2021)

Eesti räpi don Genka ei väsi üllatamast: värske album „Oleg” on korraga nii häbitult vana kool kui ka julgelt ja eksperimentaalselt moodne.

Eesti räpi don Genka ei väsi üllatamast: värske album „Oleg” on korraga nii häbitult vana kool kui ka julgelt ja eksperimentaalselt moodne.

★★★★☆

Genka on suutnud alati vältida mingitesse skeenedesse kuulumist. Tõsipeadest, kes SoundCloudi räpile fakki näitavad, on ta sujuvalt mööda hiilinud, samas ei püüa ta sulanduda ka nendesamade noorte mõminaräpparite kampa. Samamoodi, justkui väljaspool ringkondi oli ta juba Toe Tagi ajal ning see meelsus on püsinud läbi kogu tema karjääri.

Ikka öeldakse, et keegi on trendidest ees või sörgib tuimalt sabas, aga Genka põimib need kaks ideed tabavalt kokku. Kuigi värske album lähtub selgelt 90ndate hiphopi esteetikast, siis produktsioon ja saundid on igati värsked ning ettearvamatud. „Oleg” on julge autorilooming, mis ei võta end siiski liiga tõsiselt. Genka on pidevalt ka iseenda paroodia, kuid ta ei ürita vägisi nalja teha – nüüdseks üle 20(!) aasta kestnud karjääri jooksul on see keel-põses-stiil talle lihtsalt veatult selgeks saanud.

Kui muusikaliselt pole „Oleg” ehk nii huvitav kui paar aastat tagasi koos Põhjamaade Hirmuga välja antud „Xibalba Spa” – see pole otseselt kriitika, sest projekti 12EEK Monkey seni ainus plaat on üks selle sajandi Eesti parimaid –, siis sõnad on lõikavalt täpsed ja tabavad. Mitte et Genka peaks muusikast loobuma, aga hea meelega loeksin tema luulekogu, kus saaksid kokku julged ühiskonnakriitilised kommentaarid, viited popkultuurile ja rikkalik keelekasutus. No kuulake näiteks „Plastikust käpikuid” – see on nagu Chalice’i „Minu inimeste” pahupidi pööratud versioon. Antihümn.

Eesti hiphopi trendid muutuvad viimasel ajal vaat et paari kuu tagant, aga Genka eirab endiselt ükskõikselt kõiki moevoolusid ja rühib oma rada. Ja just nii ongi hea.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

L Steelo – Tallinna kõrgeimal mäel (Priisle Records, 2020)

L Steelo – Tallinna kõrgeimal mäel (Priisle Records, 2020)

Linnamäe tee on tänav Tallinnas Lasnamäe linnaosas Kuristiku ja Priisle asumis. See Vikipeediast kopeeritud lause on L-Steelo (Linnamäe Steelo) esimese kauamängiva „Tallinna kõrgeimal mäel” kontekstis päris tähtis – L-Steelo elab ja hingab Lasnamäed.
Kinospurt: Väikesed tillid, suured unistused
,
4 min

Kinospurt: Väikesed tillid, suured unistused

„Yo! Kutid. Lil Till on majas!” Sellise hüüatusega algab dokumentaalfilmide sarja „Eesti lood” uus linnuke „Lil Eesti”.
DEW8 – Ke’leti jaht (Legendaarne, 2019)

DEW8 – Ke’leti jaht (Legendaarne, 2019)

12EEK Monkey „Xibalba Spasse” kolm instrumentaali panustanud produtsendi-räppari DEW8 animus’est läbiimbunud esikalbum „Ke’leti jaht” on intrigeeriv avaldus artistilt, kes on oma heli leidmisele ohtlikult lähedal.
Müürileht