Erinevad esitajad – Split EP (Processed, 2022)

Sügavama elektroonilise tantsumuusika leibel Processed tähistab enda kümnendat aastapäeva järjekorras üheksanda reliisiga, milleks on eri artistide loominguga kogumik ja millel leidub mitmeid viiteid plaadifirma minevikule.

Alternatiivmuusikamaastikul on palju huviäratavaid plaadifirmasid, aga nad kõik ei tegutse ühtemoodi. Kuigi mõned, nagu superproduktiivsed Clan Destine Records ja Trash Can Dance, üllatavad alatasa enda agarusega ning nende katalooginumbrid paisuvad järjest suuremaks, on ka neid, kes armastavad võtta aega, planeerida pikemalt ja avaldada teoseid pigem harvem.

★★★★☆

Sügavama elektroonilise tantsumuusika leibel Processed tähistab enda kümnendat aastapäeva järjekorras üheksanda reliisiga, milleks on eri artistide loominguga kogumik ja millel leidub mitmeid viiteid plaadifirma minevikule (näiteks juba tuttav minimalistlik ja hüpnootiline „Intertwined EP” kujundus). Kolm artisti pakuvad kuulajaile instrumentaalseid palasid, mis seiklevad kusagil deep house’i, ambient’i, dub’i ja techno piirimail.

1DERL&i esialgu 2012. aastal ilmunud tumedad lood „Float Boat” ja „Potion” kõlavad siiani värskelt ning mälusoppides tuhnides ei meenu mulle, et tollal oleks keegi siinmail taoliste post-dubstep’ist mõjutatud helimoonutustega välja tulnud. Bassid on tummised, süntesaatoritoonidest ehitatakse sügava tekstuuriga helimüüre ja elektroonilised trummid müdisevad põhimeloodia taustal omaette mänguliselt. „Left With Memories” on helgema sissejuhatusega biidivaba pala, mis väändub üsna kähku sünkjalt surisevaks drone’iks. Psühhedeelselt meditatiivne ja noodikordustele toetuv kompositsioon võib enda võimsalt madalate helidega lausa kananaha ihule tuua. Fractal Elements ja Steve Rig on debütandid, kes teevad klubipõrandatele otserünnaku. See, kuidas igal individuaalsel saundil on võnkumiseks omaette kajaruum, mõjub äärmiselt meeliköitvalt.

Kogumiku loodud heliseisund on suurepärane kokkuvõte, aga ka sissejuhatus plaadifirma pulseerivalt rütmikatele senistele ja tulevastele afääridele.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Exit Safe Mode – Immerse (Exit Safe Mode, 2018)

Exit Safe Mode – Immerse (Exit Safe Mode, 2018)

Margus Löve ambitsioonika techno-muusika projekti Exit Safe Mode album on pikitud täis ambient-muusikat, mis meenutab vilksamisi tema varasemat tantsupõrandale mõeldud materjali.
Hugo Mesi – Lurker of Billabong (MÜRK, 2022)

Hugo Mesi – Lurker of Billabong (MÜRK, 2022)

Terve selle EP jooksul on tunne, et kohe hakkab midagi juhtuma. Veidi nagu see üürike ärev twilight zone, kui kodune soojategu hakkab lõppema ja on aeg end reivile sättida.
Bert On Beats – EIGHT (Mindnote Records, 2021)

Bert On Beats – EIGHT (Mindnote Records, 2021)

Produtsent Bert On Beats jätkab oma värskel albumil „EIGHT” paljuski samasuguse põrutava techno-küttega, mis kõlas juba plaatidel „TEN” (2019) ja „NINE” (2020), kuid sellest tumedusest moodustuvad värskel albumil ettearvamatud mustrid.
Müürileht